THE STATE OF THE ART ABOUT MALE TRANSEXUALITY IN THE SCHOOL CONTEXT IN FAZENDO GÊNERO

Authors

  • Samuel Moreira de Araujo Universidade Federal de Juiz de Fora
  • Neil Franco Pereira de Almeida Universidade Federal de Juiz de Fora - Programa de Pós Graduação em Educação

Abstract

The transsexuality is based on the disagreement between biological sex and the gender through which a person recognizes himself and wishes to be recognized. We start from the little or invisibility that trans men have in Brazil, whether this invisibility of these identities in the formal job or in the school environment, as a conception in the social imaginary seems to prevail that it is not possible to transition gender from female to male and therefore, this transition is ignored. The work aims to analyze what has been produced academically about male transsexuality in the school context, and for that we have carried out a state of the art in the annals of seven editions of the event Fazendo Gênero. The study is characterized as a qualitative research and with analysis directed to the field of post-critical theories. We conclude that, as an academic production, male transsexuality appears very discreetly in the annals of the researched event.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Neil Franco Pereira de Almeida, Universidade Federal de Juiz de Fora - Programa de Pós Graduação em Educação

Graduado em Licenciatura Plena em Educação Física (1994), Mestrado (2009) e Doutorado (2014) em Educação; cursos concluídos na Universidade Federal de Uberlândia. É professor adjunto da Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF), Faculdade de Educação Física e Desportos, Departamento de Ginástica e Arte Corporal. Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFJF, Linha de Pesquisa Discursos, práticas, ideias e subjetividades em processos educativos. Coordenador do Grupo de Estudos e Pesquisa Corporeidades[s], Culturas e Diferença (GPCD). Desenvolve projetos de pesquisa e extensão sobre as temáticas: corpo, gênero, sexualidades, ginástica e dança com ênfase no universo da educação e educação física escolar. Ministra as disciplinas Ginástica Geral e Concepções Metodológicas Aplicadas à Ginástica na graduação.

Published

09-07-2021

How to Cite

MOREIRA DE ARAUJO, S.; PEREIRA DE ALMEIDA, N. F. THE STATE OF THE ART ABOUT MALE TRANSEXUALITY IN THE SCHOOL CONTEXT IN FAZENDO GÊNERO. Bagoas - Estudos gays: gêneros e sexualidades, [S. l.], v. 14, n. 22, 2021. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/bagoas/article/view/22790. Acesso em: 22 jul. 2024.