AN "ARTICLE-TEACHING MATERIAL" FOR DOING-SEEING-LISTENING TO THEATER WITH YOUNG CHILDREN

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21680/2595-4024.2023v6n1ID34279

Abstract

We present a “paper-didactic material” that, through ideas for a journey in theater with young children, maps possibilities that may be inductors for pedagogical practices conducted by educators in Early Childhood Education and in the Initial Years of Elementary School. We do not intend to prescribe, but an “open ideology” of knowledge and actions that instigate sensory and aesthetic experiences with children. The proposals presented here were elaborated within the scope of the Hanna Project, which includes university extension actions in performing arts pedagogies with educators and children since 2020.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Taís Ferreira, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Professora de Teatro na Faculdade de Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul, pesquisadora e atriz. Graduada em Artes Cênicas (Bacharelado em Interpretação Teatral) pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2002), mestre em Educação pelo PPGEdu (linha Estudos Culturais em Educação) pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2005) e doutora pelo Dottorato Arti Visive, Performative, Mediali da Università di Bologna e pelo PPGAC da Universidade Federal da Bahia (2013-2017). Atuou anteriormente como docente nas seguintes universidades: UFPel, UCS e UFSM. Tem experiência no campo das artes, na área de teatro e seu trabalho como professora e pesquisadora enfatiza os seguintes temas: pedagogias das artes cênicas, formação de pedagogas, formação de professores/as de teatro, recepção cênica, artes da cena e infâncias e história do teatro. Tem três livros publicados pela Coleção Educação Arte da Editora Mediação, voltados para a formação de pedagogas e professoras da educação básica, além de capítulos e organizações de diversos livros. É autora de artigos nas áreas supracitadas e de um livro de contos para crianças. Mãe solo de uma menina.

Published

13-10-2023

How to Cite

FERREIRA, T. AN "ARTICLE-TEACHING MATERIAL" FOR DOING-SEEING-LISTENING TO THEATER WITH YOUNG CHILDREN. Manzuá: Revista de Pesquisa em Artes Cênicas, [S. l.], v. 6, n. 1, p. 32–49, 2023. DOI: 10.21680/2595-4024.2023v6n1ID34279. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/34279. Acesso em: 17 may. 2024.