AN "ARTICLE-TEACHING MATERIAL" FOR DOING-SEEING-LISTENING TO THEATER WITH YOUNG CHILDREN
DOI:
https://doi.org/10.21680/2595-4024.2023v6n1ID34279Abstract
We present a “paper-didactic material” that, through ideas for a journey in theater with young children, maps possibilities that may be inductors for pedagogical practices conducted by educators in Early Childhood Education and in the Initial Years of Elementary School. We do not intend to prescribe, but an “open ideology” of knowledge and actions that instigate sensory and aesthetic experiences with children. The proposals presented here were elaborated within the scope of the Hanna Project, which includes university extension actions in performing arts pedagogies with educators and children since 2020.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Taís Ferreira
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).