TEATRO PERFORMATIVO: DA CENA COM PESSOAS AFÁSICAS À CENA CONTEMPORÂNEA
DOI:
https://doi.org/10.21680/2595-4024.2022v5n1ID28865Abstract
This article reflects on the performative theatrical act and the co-occurrence of verbal and non-verbal semiosis in aphasia contexts. My focus is on the reconstitution of multimodal semiosis by aphasia, not in the absence of aphasia, but in the presence of aphasia. From there, I investigated the notion of modal density of the semioses that are interconnected, aiming to emphasize that they are: distinct; that its relevance in the construction of meaning depends on the multimodal resource, on the oral and motor capacity of the aphasic, on the most summoned and recurrent resources in the scene, on the context of meaning production.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 JULIANA PABLOS CALLIGARIS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).