ROOTS
BLACK CORPOREITY ON STAGE THROUGH THE CREOLE DRUM
DOI:
https://doi.org/10.21680/2595-4024.2024v7n2ID37812Abstract
ABSTRACT
This article seeks to analyze the process of creating the video performance Raízes carried out in the subject of Spectacular Practices of Brazilian Culture, of the Theater Degree Course, UFMA. The work aims to reflect on how personal and academic experiences enabled the creative process of the RAÍZES video performance, considering the black corporeality present in Tambor de Crioula. By analyzing and identifying the scenic-sacred elements of this manifestation that were present in the research-creation and that influenced the composition of the work, this study points out the confluences between the Tambor de Crioula and the Theater.
Keywords: Creole Drum; Black Corporeality; Creation process; Black Diaspora; Identity Redefinition.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Gisele Vasconcelos, Boaes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).