COVID-19, ISOLAMENTO SOCIAL E SUAS IMPLICÂNCIAS NO PROCEEM-FACISA: UM RELATO DE EXPERIÊNCIA

(Relato) COVID-19, ISOLAMENTO SOCIAL E SUAS IMPLICÂNCIAS NO PROCEEM-FACISA: UM RELATO DE EXPERIÊNCIA

Authors

  • Ivani Iasmim de Araújo UNIVERSIDADE FEDERAL DO RIO GRANDE DO NORTE
  • Rodrigo Serafim de Araujo UFRN
  • Edriana Mayara dos Santos Medeiros UNIVERSIDADE FEDERAL DO RIO GRANDE DO NORTE
  • Morgana de Medeiros Fernandes UNIVERSIDADE FEDERAL DO RIO GRANDE DO NORTE
  • Jéferson Pereira Batista UNIVERSIDADE FEDERAL DO RIO GRANDE DO NORTE

DOI:

https://doi.org/10.21680/2178-6054.2020v12n1ID20776

Abstract

With the current epidemiological status of the new coronavirus (COVID-19), social distancing became necessary, and with it its social, political, economic, and educational impacts. Thus, the descriptive study of the experience report type aimed to present experiences about interrelationships, perceptions, and development of teaching strategies for the Programa Complementar de Estudos do Ensino Médio (PROCEEM) in a pandemic context. It was evident, therefore, that the pandemic of COVID-19 brought many challenges for the entire body of the program, requiring the managers and teachers improvement in technologies that would allow the continuity of teaching, putting on the agenda the reflection about the insertion of such Information and Communication Technologies (ICTs) as mediators of the teaching and learning process.

Key-words: PROCEEM; COVID-19; Distance Education (DE); Mental health.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ivani Iasmim de Araújo, UNIVERSIDADE FEDERAL DO RIO GRANDE DO NORTE

Graduanda em Enfermagem pela UFRN/FACISA

Rodrigo Serafim de Araujo, UFRN

Biólogo, mestre em Biologia Estrutural e Funcional e doutorando em Ensino de Ciências -  UFRN. Servidor do quadro técnico-administrativo - UFRN/FACISA

Edriana Mayara dos Santos Medeiros, UNIVERSIDADE FEDERAL DO RIO GRANDE DO NORTE

Graduanda em Enfermagem pela UFRN/FACISA

Morgana de Medeiros Fernandes, UNIVERSIDADE FEDERAL DO RIO GRANDE DO NORTE

Graduada em Pedagogia pela UFRN - CERES Caicó. Graduanda em Nutrição pela UFRN - FACISA

Jéferson Pereira Batista, UNIVERSIDADE FEDERAL DO RIO GRANDE DO NORTE

Graduando em Psicologia pela UFRN-FACISA

Published

04-09-2020

How to Cite

IASMIM DE ARAÚJO, Ivani; SERAFIM DE ARAUJO, Rodrigo; MAYARA DOS SANTOS MEDEIROS, Edriana; DE MEDEIROS FERNANDES, Morgana; PEREIRA BATISTA, Jéferson. COVID-19, ISOLAMENTO SOCIAL E SUAS IMPLICÂNCIAS NO PROCEEM-FACISA: UM RELATO DE EXPERIÊNCIA: (Relato) COVID-19, ISOLAMENTO SOCIAL E SUAS IMPLICÂNCIAS NO PROCEEM-FACISA: UM RELATO DE EXPERIÊNCIA. Revista Extensão & Sociedade, [S. l.], v. 12, n. 1, 2020. DOI: 10.21680/2178-6054.2020v12n1ID20776. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/20776. Acesso em: 6 dec. 2025.