TELEATENDIMENTO NO CONTROLE DA COVID-19 NO RIO GRANDE DO NORTE

Artigo

Authors

  • Amanda de Medeiros Amancio Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Jaiane Carmélia Monteiro Viana Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Lucas Cavalcante de Sousa Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Rayrane Iris Melo da Cunha Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Maria Ângela Fernandes Ferreira Universidade Federal do Rio Grande do Norte (DOD/UFRN)

DOI:

https://doi.org/10.21680/2178-6054.2020v12n1ID20803

Abstract

Due to the magnitude of the new coronavirus pandemic, the routine of the general population and health services were modified. Much of the service to the population has started to be done mainly at a distance, with the help of technology tools, for instance, phones and computers, avoiding possible exposures to the virus. The goal of this study was to evaluate the teleservice offered to the population of Rio Grande do Norte, through a call-center, from the website Orienta Coronavirus RN and WhatsApp. The work was carried out by students, teachers and health professionals from some institutions, all qualified to offer reliable information to society. Therefore, the project collaborated in reducing the population uncertainties about COVID-19, decreasing the search for information in the health system, as well as contributing to the academic training of students from the interprofessional perspective.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Amanda de Medeiros Amancio, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Estudante de Graduação do curso de Odontologia da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (DOD/UFRN)

Jaiane Carmélia Monteiro Viana, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Estudante de Graduação do curso de Odontologia da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (DOD/UFRN)

Lucas Cavalcante de Sousa, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Estudante de Graduação do curso de Odontologia da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (DOD/UFRN)

Rayrane Iris Melo da Cunha, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Estudante de Graduação do curso de Odontologia da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (DOD/UFRN)

Maria Ângela Fernandes Ferreira, Universidade Federal do Rio Grande do Norte (DOD/UFRN)

Professora do Departamento de Odontologia da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (DOD/UFRN)

Published

04-09-2020

How to Cite

DE MEDEIROS AMANCIO, Amanda; CARMÉLIA MONTEIRO VIANA, Jaiane; CAVALCANTE DE SOUSA, Lucas; IRIS MELO DA CUNHA, Rayrane; ÂNGELA FERNANDES FERREIRA, Maria. TELEATENDIMENTO NO CONTROLE DA COVID-19 NO RIO GRANDE DO NORTE: Artigo. Revista Extensão & Sociedade, [S. l.], v. 12, n. 1, 2020. DOI: 10.21680/2178-6054.2020v12n1ID20803. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/20803. Acesso em: 6 dec. 2025.