FROM LISTENING RESEARCH TO PERFORMATIVE SCENE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21680/2595-4024.2021v4n1ID24003

Abstract

In this article, the artist-researcher makes use of presenting confabulation to conduct the Listening Research (NUNES, 2020d), being a theoretical-practical journey that takes place in the field, in the context of otherness, whose purpose is to uncover Narratives, Myths, Legends, Songs and/or Oral Histories of individuals who have been placed on the margins of oblivion. Thus breaking the silences of subordinated subjects. The contents read while relevant were documented in the Memories Notebook, which is recognized as a logbook, and, finally, studied, to then be butchered, gaining voice and body in the field of the Performing Arts, transforming itself founding motives of theoretical studies and practical actions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

João Vítor Ferreira Nunes, Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)

Doutorando no Programa de Pós-graduação em Teatro da Universidade do Estado de Santa Catarina (PPGT UDESC). Mestre pelo Programa de Pós-graduação em Artes Cênicas da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (PPGArC UFRN) e graduado no Curso de Licenciatura em Teatro pela mesma instituição. Graduado no curso de Licenciatua em Pedagogia pela Faculdade Maurício de Nassau (UNINASSAU). Desenvolve pesquisas integrada a proposições junguiana, mais precisamente sobre o desvelamento de sua energia ânima, trangenciando também para os conteúdos do ânimus, do inconsciente à conscientização, ego, sombra e arquétipos, com experiência nas linguagens do Teatro, Dança e Performance.

Published

16-08-2021

How to Cite

NUNES, J. V. F. FROM LISTENING RESEARCH TO PERFORMATIVE SCENE. Manzuá: Revista de Pesquisa em Artes Cênicas, [S. l.], v. 4, n. 1, p. 1–12, 2021. DOI: 10.21680/2595-4024.2021v4n1ID24003. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/24003. Acesso em: 22 jul. 2024.