A PEDAGOGIA DO TEATRO EM TEMPOS DE PANDEMIA
DOI:
https://doi.org/10.21680/2595-4024.2022v5n1ID28900Abstract
From the conceptualized ideas of Theater Pedagogy, we conduct about how teachers teach Theater, and other teachers who use theoretical ideas, present their proposals in the face of the challenge of remote work and others produced by their pandemic. To this end, we used as a basis for the discussion 15 works presented in Conversation Group 3, within the scope of the II International Colloquium Poetics of Learning: (im)possibilities of theater at school in times of pandemic. It is noticed that the experiences that they knew in the space-time of virtuality fed the field of Theater pedagogy, they cannot be disregarded or kept as obsolete practices trapped in the context. It is necessary to aggregate them and recognize them as an alternative to a technological world, so that they are always necessary.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Erickaline Bezerra de Lima
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).