PEDAGOGIES OF THE MASK IN CRISIS: LAUGHTER AND DRAMATURGICAL OPENINGS
DOI:
https://doi.org/10.21680/2595-4024.2022v5n2ID31038Abstract
The article presented here explores the theatrical mask as a place of passage and the effects resulting from the crisis that this transit can provoke between the actor and his own performance. The passage as an instance of crisis, the crisis as a sign of opening, an invitation to move away from oneself and go towards the other, this expansion as a ground for empathy and communication in the scene. For this, I take as reference some pedagogical experiences of training clowns developed in the courses and rehearsals conducted by me at the School of Theater of the Federal University of the State of Rio de Janeiro (UNIRIO) where I have been teaching since 1994, and an exercise in the creation of an experienced character by me in the process of rehearsing the theatrical performance A plebe de Coriolano, held in 2022 in Rio de Janeiro.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Ana Achcar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).