THE COMMON NATIONAL CURRICULUM AND THE ARTS IN BASIC EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.21680/2595-4024.2023v6n1ID34280Abstract
This article is based on thoughts about the process of implementation of the Common National Curricular Base (BNCC). To this end, this text is organized into four parts. The first presents the laws that underpin the construction of the Base and its elaboration pathways. The second part exposes the organization and pedagogical foundations. The third part presents the curricular component Art and the space for art in the curriculum. The last part highlights the challenges and paradigms of the implementation of this document.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Carolina Romano de Andrade
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).