THE FIRST ALCIBIADES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21680/2595-4024.2023v6n1ID34281

Abstract

This essay intends to present a possible reading of the Platonic text “O Primeiro Alcibíades” on what it can offer us in terms of reflections on education. Our focus is to approach the concept-practice of “care of the self” explained in the text. Finally, we approach this Platonic procedure for the production of academic knowledge to search for a meaning for the act of researching beyond its mercantile production.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Carminda Mendes André, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (IA/UNESP)

Docente aposentada e colaboradora do PPGArte do IA-UNESP, atuação na linha de pesquisa ARTE EDUCAÇÃO. Bacharel em Teatro pela Universidade de São Paulo (1989), Mestre em Filosofia pela Universidade de São Paulo (1997), Doutora em Educação pela Universidade de São Paulo (2007); Pós-Doutora pelo Departamento de História da Universidade Estadual de Campinas (2010). Coordenadora do Grupo de Pesquisa Performatividades e Pedagogias Cnpq. Foi coordenadora da Instituição Promotora do DINTER entre UNESP e UFT (2016-2019).

Published

13-10-2023

How to Cite

MENDES ANDRÉ, C. THE FIRST ALCIBIADES. Manzuá: Revista de Pesquisa em Artes Cênicas, [S. l.], v. 6, n. 1, p. 60–76, 2023. DOI: 10.21680/2595-4024.2023v6n1ID34281. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/34281. Acesso em: 21 nov. 2024.