THEATER NOT TO DIE
A REPORT ON THE MEDIATION OF CONVERSATION GROUP 2 AT II CIPA
DOI:
https://doi.org/10.21680/2595-4024.2023v6n1ID34282Abstract
This text consists of the analytical report of the experience of coordinating the Conversation Group 2 of the II International Colloquium Poetics of Learning, held in November 2021 in remote format, in which we met to discuss the (im)possibilities of theater at school in pandemic times. The work proposal sought to practice dialogue in the form of a game, understanding playfulness as inherent to the existence of the human being and, therefore, also of the theater. Theater not to die was the resistance form of our task in coordinating the aforementioned Group, to reinvent ourselves artistically and pedagogically.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Aldair Rodrigues da Silva, Tatiane Cunha de Souza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).