Philosophical and epistemological foundations of a post-structural writing lesson
DOI:
https://doi.org/10.21680/1983-2109.2019v26n51ID15629Palavras-chave:
Epistemology of literacy instruction, post-structural epistemology, post-structural writing lesson, epistemology of learners, epistemology of teachersResumo
In the world of research or instruction, operating from different philosophical and epistemological traditions results in very different kinds of classrooms. I use a post-structural perspective to show how a teacher could conduct a college developmental writing lesson. Included is an overview of post-structural theory. I suggest one way to accommodate diversity in the classroom is by building both teachers’ and students’ awareness of epistemological positions, because some positions empower students more than others. Another reason for examining epistemologies is to cultivate awareness of the social, religious, political, and other assumptions or agendas with which we enter the classroom.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Termos da licença:
Não Comercial (NC) | Os licenciados podem copiar, distribuir, exibir e executar a obra e fazer trabalhos derivados dela, desde que sejam para fins não comerciais. |
Compartilha Igual (SA) | Os licenciados devem distribuir obras derivadas somente sob uma licença idêntica à que governa a obra original ou menos restritiva. |