Application of zero defects in furniture assembly
Keywords:
Furniture, Quality, Standardization.Abstract
The zero defect is of great importance for the company, as it assists in reaching the desired level of quality, decreasing the financial cost caused by rework, increasing productivity. For this purpose, the present study aims to analyze the possibility of applying zero defects in furniture assembly. The methodology used in this article is a qualitative case study. The participants are furniture assemblers who work at the company and have the necessary knowledge to achieve the objective of the study. As a result, the need for investment in human capital is highlighted, with short technical courses so that workers understand what is actually written in the manuals and consequently follow the zero defect guidelines. Finally, the study concludes that there is a difficulty for assemblers when they encounter parts that lack factory screw markings, among other aspects, making it possible to reduce and extinguish the error from small adjustments in the preparation process and execution of the assembly, thus, it is feasible to apply zero defects in the furniture assembly in the studied company.
Downloads
References
BARBOSA, Juarez. Erro humano x comportamento inseguro, 2017. Disponível em: <https://consultoriaengenharia.com.br/seguranca-ocupacional/erro-humano-x-comportamento-inseguro/> Acesso em: 17/05/2020.
BARDIN, Laurence. Análise de conteúdo. 4. ed. Lisboa: Edições70, 2010.
BRITO, F. R. de .; BRITO, M. L. de A. . Impacto do ciclo PDCA no processo de atendimento aos clientes em empresa de aviamentos. E-Acadêmica, v. 1, n. 3, p. e10, 2020.
CHAVES, Andréa Bittencourt Pires. Da Planta taylorista/fordista ao capitalismo de plataforma: as engrenagens da exploração do trabalho. Research, Society and Development, Itabira, v. 9, n. 6, p. e01963473, abr. 2020.
CHINATO, Paulo. Controle da qualidade zero defeito. Disponível em: <http://sobreproducao.blogspot.com/2011/09/controle-qualidade-zero-defeitos-cqzd.html> Acesso em: 02 de abril de 2020.
COELHO, R. O. et al. Satisfação com banco de horas: estudo de caso em uma cervejaria. Espacios, v. 37, p. 22, 2016.
FERREIRA, D. O.; BRITO, M. L. A. Qualidade do atendimento no comércio de confecções: Um estudo na cidade de Currais Novos-RN. Research, Society and Development, v. 9, p. 93922093, 2020.
HIGINO, C. A. R. et al. Cabo Mídia: um novo conceito de mídia. Revista de Casos e Consultoria, v. 8, p. e822, 2017.
JACOME, A. C. M. L. et al. Influenciadores digitais e os impactos no posicionamento de marcas e decisão de compra: um estudo da percepção das usuárias de Instagram. Temática, v. 16, p. 75-88, 2020.
LAM, Camila. O caminho certo para tratar de erros no trabalho. Disponível em: <https://exame.abril.com.br/carreira/o-caminho-certo-para-lidar-com-erros-no-trabalho/> Acesso em: 18/03/2020.
MANGRAVITI, Roberto. “Zero defeito” um pouco de história. Disponível em: <https://www.institutodeengenharia.org.br/site/2016/02/05/azero-defeitoa-um-pouco-de-historia/> Acesso em: 02 de abril de 2020.
NASCIMENTO, H. L.; BRITO, M. L. A. Organizational climate and job satisfaction: a case study in a supermarket. Research, Society and Development, v. 9, p. 112921584, 2020.
PETENATE, Marcelo. Zero defeito. Disponível em: <https://www.escolaedti.com.br/zero-defeito/> Acesso em: 02 de abril de 2020.
RAMOS, Davidson. Gurus da qualidade: Philip Crosby. Disponível em: <https://blogdaqualidade.com.br/gurus-da-qualidade-philip-crosby/> Acesso em: 02 de abril de 2020.
REIS, E. A. ; BRITO, M. L. A. . Análise temática da rotatividade na interface entre gestão de pessoas e gestão do conhecimento. Espacios, v. 36, p. 14, 2015.
REIS, E. A. ; BRITO, M. L. A. . Dismissal of people in junior enterprise: relation between expectactions and reality. European Journal Of Scientific Research, v. 151, p. 112-121, 2018.
SALES FILHO, A. P. A. et al. Métricas do marketing digital: um estudo em empreendimento turístico. Temática, v. 16, p. 33-45, 2020.
SANTOS, Carolina de Souza Carvalho Serpa et al. Avaliação da sobrecarga de trabalho na equipe de enfermagem e o impacto na qualidade da assistência. Research, Society and Development, Itabira, v. 9, n. 5, p. e94953201, mar. 2020.
SANTOS, Virgilio. Zero defeito: como pode ser aplicado em sua empresa?. Disponível em: <https://www.fm2s.com.br/zero-defeito-conceito/> Acesso em: 02 de abril de 2020.
SILVA, A. M. et al. Fatores inibidores e facilitadores na decisão de compra de vestuário na internet: um estudo com estudantes do Ensino Superior. Temática, v. 16, p. 125-138, 2020.
SILVA, F. B. et al. A importância das mídias sociais na vida de indivíduos da cidade de Currais Novos/RN. Research, Society and Development, v. 8, p. e3282663, 2019.
SOARES, J. D.; BRITO, M. L. A. Análise do processo produtivo: a realidade de um abatedouro municipal. Revista de Casos e Consultoria, v. 10, n. 1, p. e10118, 20 dez. 2019.
VARGAS, Rodrigo. Zero defeito. Disponível em: <https://gestaoindustrial.com/zero-defeito/> Acesso em: 02 de abril de 2020.
VIEIRA, Almir Antônio et al. Gerações Y e Z e suas percepções de riscos de segurança e saúde no trabalho. Research, Society and Development, Itabira, v. 9, n. 7, p. e297973767, maio 2020.
ZEBALLOS, Luiz Américo. Zero defeitos. Disponível em <http://sustentahabilidade.com/zero-defeitos/> Acesso em: 02 de abril de 2020.