TEACHING AND SUBJECT OF EDUCATION IN POST-MODERNITY

Authors

  • Josefa da Conceição Silva Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias

Keywords:

Teaching, learning, globalization, diversity, subject.

Abstract

The paper presents reflections on the subject between instruction and education in postmodernity. Therefore, there is a review of the literature on both subjects, and compared the ideas of the authors. Finally reflection points which has today become the representation of new worlds and new ways of thinking humans, to purloin it, you can not let that stand outside that context. The representation should you require a relevant knowledge, complex, possessing, contextualize, globalize information and knowledge, guaranteeing the existence of a plurality and unity throughout, the same way, a plurality throughout the unit.

Downloads

Download data is not yet available.

References

GADOTTI, M. Desafios para a era do conhecimento. In: Viver Mente & Cérebro. São Paulo: Ediouro, Segmento-Duetto Editorial, n.6, p. 6-15, 2006 (Coleção Memória da Pedagogia. Suplemento Especial: As Novas Tecnologias: perspectivas para o novo milênio).

HALL, S. A identidade cultural na pós-modernidade. Rio de Janeiro: DP&A, 2001.

MORIN, E. Ciência com consciência. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 1999.

_____. A cabeça bem-feita: repensar a reforma, reformar o pensamento. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2000.

_____. Os sete saberes necessários à educação do futuro. São Paulo: Cortez; Brasília, DF: UNESCO, 2005.

SANTOS, B. S. Um discurso sobre as ciências. Porto, Portugal: Edições Afrontamento, 1996 (Coleção Histórias e Idéias, v. 1).

_____. Introdução a uma ciência pós-moderna. Porto, Portugal: Edições Afrontamento, 1998 (Coleção Biblioteca das Ciências do Homem, v. 10).

_____. A crítica da razão indolente: contra o desperdício da experiência. São Paulo: Cortez, 2005.

Published

01-04-2013

How to Cite

SILVA, J. da C. . TEACHING AND SUBJECT OF EDUCATION IN POST-MODERNITY. Revista de Casos e Consultoria, [S. l.], v. 4, n. 2, p. e422, 2013. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/21951. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Articles