TEACHING AND SUBJECT OF EDUCATION IN POST-MODERNITY
Keywords:
Teaching, learning, globalization, diversity, subject.Abstract
The paper presents reflections on the subject between instruction and education in postmodernity. Therefore, there is a review of the literature on both subjects, and compared the ideas of the authors. Finally reflection points which has today become the representation of new worlds and new ways of thinking humans, to purloin it, you can not let that stand outside that context. The representation should you require a relevant knowledge, complex, possessing, contextualize, globalize information and knowledge, guaranteeing the existence of a plurality and unity throughout, the same way, a plurality throughout the unit.
Downloads
References
GADOTTI, M. Desafios para a era do conhecimento. In: Viver Mente & Cérebro. São Paulo: Ediouro, Segmento-Duetto Editorial, n.6, p. 6-15, 2006 (Coleção Memória da Pedagogia. Suplemento Especial: As Novas Tecnologias: perspectivas para o novo milênio).
HALL, S. A identidade cultural na pós-modernidade. Rio de Janeiro: DP&A, 2001.
MORIN, E. Ciência com consciência. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 1999.
_____. A cabeça bem-feita: repensar a reforma, reformar o pensamento. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2000.
_____. Os sete saberes necessários à educação do futuro. São Paulo: Cortez; Brasília, DF: UNESCO, 2005.
SANTOS, B. S. Um discurso sobre as ciências. Porto, Portugal: Edições Afrontamento, 1996 (Coleção Histórias e Idéias, v. 1).
_____. Introdução a uma ciência pós-moderna. Porto, Portugal: Edições Afrontamento, 1998 (Coleção Biblioteca das Ciências do Homem, v. 10).
_____. A crítica da razão indolente: contra o desperdício da experiência. São Paulo: Cortez, 2005.