INNOVATION ADVERTISING

Authors

  • Camila de Medeiros Honorato Mafra de Souza Centro Universitário do Rio Grande do Norte
  • Alice Judith da Costa Lourenço Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Maria Valéria Pereira de Araújo Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Max Leandro de Araújo Brito Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Hermelinda Mariax Pinto Cabral Faculdade Natalense de Ensino e Cultura

Keywords:

Centralization of power, advertising, customer satisfaction.

Abstract

This study aims to lead the student to reflect on the centralization of power in an advertising agency and its reflections on the quality of the provision of its services. The story is contacted by the author as an employee, showing the difficulties that all eight departments of the company have to finish a simple task due to the strong centralization of power. Fictitious names were used, since the company did not authorize the publication of the same and all the information collected was obtained through observations, questions and interviews of the author. The case is indicated to be applied in the classes of graduation and / or graduate in administration marketing, advertising and publicity.

Downloads

Download data is not yet available.

References

COBRA, M. H. N.. Marketing básico: uma perspectiva brasileira. 4. ed., São Paulo: Atlas,1997. Administração de Marketing. 2. ed., São Paulo: Atlas, 1992.

FERREIRA, A. R.; portal Administradores.com.

FERRELL, O. C.; HARTLINE Michel D. Estratégia de marketing. 3 ed. São Paulo: Pioneira Thomson Learning, 2005.

GIANESI, I. N.; CORRÊA, H.L. Administração estratégica de serviços – Operações para a satisfação do cliente. São Paulo: Editora Atlas, 1994. 233 p.

GRÖNROOS, C. Marketing: gerenciamento e serviços: a competição por serviços na hora da verdade. Rio de Janeiro: Campus, 1993.

LOVELOCK, C.; WRIGHT, L. Serviços Marketing e gestão. ed. São Paulo: saraiva, 2001.

MENSHHEIN, R.M.. O Marketing e os desejos e necessidades do consumidor.

KOTLER, Philip. ; KELLER, Kevin Lane. Administração de marketing. 12 ed. São Paulo: Pearson Prentice Hall, 2006.

ROESCH, S. M. A.. A Construção de casos em gestão social: diferenças entre Estudos de Caso e Casos de Ensino. Mimeo, 2004.

PORTER, Michael E. Estratégia competitiva: técnicas para análise de indústrias e da concorrência. Rio de Janeiro: Campus, 1986.

ZEITHAML, V. A.; PARASURAMAN, A.; BERRY, L.L. Delivering Quality Service – Balancing Customer Perceptions and Expectations. New York: The Free Press, 1990. 226 p.

Published

01-07-2017

How to Cite

SOUZA, C. de M. H. M. de .; COSTA LOURENÇO, A. J. da .; PEREIRA DE ARAÚJO, M. V. .; ARAÚJO BRITO, M. L. de .; PINTO CABRAL, H. M. INNOVATION ADVERTISING. Revista de Casos e Consultoria, [S. l.], v. 8, n. 3, p. e832, 2017. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/22881. Acesso em: 21 nov. 2024.

Issue

Section

Cases