Image and brand in movement in a surf company logo transformation

Authors

Keywords:

Teaching Case; Brand management; Branding; Logo.

Abstract

The objective of this teaching case is to present a context of a logo transformation, a redesign of great importance in the conception of a brand's communication, glimpsing behaviors and actions that occurred along the way, since the initial questioning, the observation of the business scenario, the first researches, discussions, and awareness of the change. For the elaboration of the Teaching case, the researchers made use of documentary research and interviews with company managers. Besides questions about brand management and the role of the Marketing Department, the case also stimulates and gives subsidies for the elaboration of a briefing. The study in its amplitude, favors discussions in marketing and related areas for the promotion of the teaching-learning relationship.

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Author Biographies

José de Ribamar Ribeiro Filho, Universidade Estadual do Ceará

Mestrando no Programa de Pós Graduação em Administração do Centro de Estudos sociais Aplicados – CESA da Universidade Estadual do Ceará – UECE. Possui especialização (MBA) em Engenharia de Produção pelo Centro Universitário Farias Brito (FB UNI), especialização (MBA) em Gestão de Suprimentos pelas Faculdades da Indústria (FIEC IEL-CE) e graduação em Processos Gerenciais pela Faculdade de Tecnologia Evolução (FAC EVOLUÇÃO). Atualmente Bolsista da Fundação Cearense de Apoio ao Desenvolvimento Científico e Tecnológico (FUNCAP).

Coraline Holanda Lima, Universidade Estadual do Ceará

Especialista em Administração Financeira pela Universidade Federal do Ceará. Graduada em Administração pela UniCatólica.

Tutora na Universidade Estadual do Ceará, campus Iguatu. Tem experiência docente técnica em disciplinas nas áreas de Gestão, Empreendedorismo, Inovação e Marketing.

Adriana Teixeira Bastos, Universidade Estadual do Ceará

Doutora e Mestra em Administração. Docente do PPGA – Programa de Pós-Graduação em Administração – CESA/UECE - Universidade Estadual do Ceará.

Tem trabalhos desenvolvidos nos seguintes temas: análise institucional, empreendedorismo, educação a distância, ensino e pesquisa em administração, aprendizagem organizacional, redes interorganizacionais, terceiro setor, sustentabilidade e desenvolvimento sustentável.

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Published

16-09-2021

How to Cite

RIBEIRO FILHO, J. de R.; LIMA, C. H.; BASTOS, A. T. Image and brand in movement in a surf company logo transformation. Revista de Casos e Consultoria, [S. l.], v. 12, n. 1, p. e26466, 2021. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/26466. Acesso em: 22 dec. 2024.

Issue

Section

Cases