CASULO PROJECT AND CHILDHOOD EDUCATION IN THE MUNICIPALITY OF JURUTI - PARÁ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21680/2764-6076.2024v3n4ID35256

Keywords:

Cocoon Project, Child education, Child

Abstract

The article “Casulo Project and Early Childhood Education in the Municipality of Juruti” aims to investigate its influences on Early Childhood Education in the Municipality. It used the DCNEI for Early Childhood Education as theoretical bases, and as main references the authors: KUHLMANN Jr; ROSEMBERG; KRAMER; OLIVEIRA; between others. The qualitative research used descriptive methodology and included the participation of parents of former students, former teachers, current teachers and current school management. documents, interviews, institutional reports and school documents were used to collect data. The research was carried out by Casulo Bom Pastor, highlighting contributions to the consolidation of Early Childhood Education in the Municipality. It was observed that the Casulo Project was different from other Municipalities. It is concluded that the changes that occurred in the field of Early Childhood Education came from the understanding of the conceptions of children. and the pedagogical practice developed today values children's everyday experiences.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lucélida de Fátima Maia da Costa, Universidade do Estado do Amazonas UEA

Doutora em Educação em Ciências e Matemáticas, Área de concentração: Educação Matemática, pela Universidade Federal do Pará (UFPA). Mestra em Educação em Ciências na Amazônia pela Universidade do Estado do Amazonas (UEA). Mestra em Estudos Amazônicos pela Universidade Nacional da Colômbia (UNAL), título revalidado pela Universidade Federal do Pará (UFPA). Possui Especialização em Metodologia e Didática do Ensino Superior pela Faculdade de Educação de Cacoal. Especialização em Tecnologias Educacionais pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Licenciada em Matemática pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Professora da Universidade do Estado do Amazonas (UEA), no Centro de Estudos Superiores de Parintins (CESP), atuando principalmente nos campos de conhecimento de Formação de Professores e Etnomatemática. Professora do Programa de Pós Graduação em Educação e Ensino de Ciência da UEA - Mestrado Acadêmico em Educação em Ciências na Amazônia. Coordenadora do Grupo de Estudos e Pesquisas em (Educação) Matemática e Tecnologias - COMPLEXUS.

Published

07-05-2024

How to Cite

NEVES LIRA, G.; MAIA DA COSTA, L. de F. . CASULO PROJECT AND CHILDHOOD EDUCATION IN THE MUNICIPALITY OF JURUTI - PARÁ. Revista Educação e Infâncias , [S. l.], v. 3, n. 4, p. e–35256, 2024. DOI: 10.21680/2764-6076.2024v3n4ID35256. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/educacaoinfancia/article/view/35256. Acesso em: 21 dec. 2024.