ENADE TEATRO 2006 AND 2009

NOTES TO (RE)THINK THE FUTURE OF PUBLIC EVALUATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21680/2595-4024.2023v6n2ID32411

Abstract

This article discusses the National Student Performance Examination – ENADE Teatro. The objective of the research was to understand the exam and analyze the tests and questionnaires applied in 2006 and 2009. The methodology is qualitative and quantitative, with data from the website of the Ministry of Education. By way of conclusion, the function and reasons for the suspension of ENADE – Teatro are problematized, reflecting on the possibility of a hybrid character in public evaluation in Higher Education

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Author Biographies

Bárbara Tavares dos Santos, Universidade Federal do Tocantins

Professora Adjunta do curso de Teatro da Universidade Federal do Tocantins. Doutora em Artes pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. (2019), é Mestra em Música e especialista em Musicoterapia na educação especial Universidade Federal de Goiás. Graduada em Educação Artística pela Universidade Federal de Goiás (1997).

Bárbara Carneiro Maciel, Universidade Federal do Tocantins

Possui graduação em Teatro pela Universidade Federal do Tocantins (2022). Tem experiência na área de Artes, com ênfase em Teatro. Realizou projetos de pesquisa de PIBIC - UFT, intitulados: "Enade e a formação em Artes-Teatro: desafios e perspectivas de um dos sistemas de avaliação pública" e " Brecht na contemporaneidade: o teatro épico nas telas do ensino remoto."

Published

20-12-2023

How to Cite

TAVARES DOS SANTOS, B.; CARNEIRO MACIEL, B. . ENADE TEATRO 2006 AND 2009: NOTES TO (RE)THINK THE FUTURE OF PUBLIC EVALUATION. Manzuá: Revista de Pesquisa em Artes Cênicas, [S. l.], v. 6, n. 2, p. 83–107, 2023. DOI: 10.21680/2595-4024.2023v6n2ID32411. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/32411. Acesso em: 4 dec. 2024.