WRITING EXPERIENCES IN THE CONVERSATION GROUPS OF THE SECOND INTERNATIONAL COLLOQUIUM ON THE POETICS OF LEARNING

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21680/2595-4024.2023v6n1ID34285

Abstract

The article reports and discusses experiences at the II International Colloquium Poetics of Learning (II CIPA), from the perspective of the coordinators of Conversation Groups 1 and 5, dealing with the ways in which they were affected by the inventiveness and course of the event. For this, it resorts to an essayistic and rhizomatic writing, betting on writing powers, which present provocations around the playful character of the Colloquium and the state of presence that was established from the game. The II CIPA is here affirmed as an important academic event in the area of the performing arts, which incorporated the poetics of theater in its actions to get closer to life, and establish connections with the present.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ivone Priscilla Castro Ramalho, Universidade Federal do Rio Grande do Norte (PPGED/UFRN)

É professora do Núcleo de Educação da Infância - NEI/CAp - UFRN. Possui Graduação em Pedagogia (2008) e Mestrado em Educação (2012) pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte. É doutoranda do Programa de Pós-graduação em Educação da UFRN, sob a orientação da professora Dra. Karyne Dias Coutinho. É pesquisadora do Coletivo de Estudos Poéticas do Aprender (PPGED/PPGARC-UFRN) e do Grupo de Pesquisa Arte e Infância (NEI/CAp-UFRN). Atualmente, interessa-se por pesquisas cartográficas entre artes, filosofia e educação das infâncias.

Thulho Cezar Santos de Siqueira, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte

Possui graduação em Ed. Artística com Habilitação em Artes Cênicas pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (2006), mestrado em Letras pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (2012) e doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (2019). Atualmente é professor do ensino básico técnico e tecnológico do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte campus Natal Zona Norte. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Pedagogias do Teatro, atuando principalmente nos seguintes temas: Teatro, Teatro Ritual, Educação e Educação sensível.

Published

13-10-2023

How to Cite

SILVA CASTRO, D.; CASTRO RAMALHO, I. P.; SANTOS DE SIQUEIRA, T. C. WRITING EXPERIENCES IN THE CONVERSATION GROUPS OF THE SECOND INTERNATIONAL COLLOQUIUM ON THE POETICS OF LEARNING. Manzuá: Revista de Pesquisa em Artes Cênicas, [S. l.], v. 6, n. 1, p. 108–121, 2023. DOI: 10.21680/2595-4024.2023v6n1ID34285. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/34285. Acesso em: 21 nov. 2024.