Elements in the process of disclosure and sale of streaming services in Brazil

Authors

Keywords:

Elements of disclosure; Sales criteria; Streaming platforms.

Abstract

The study aims to identify the main selling elements of three of the largest streaming services in Brazil. The methodology adopted in this research is based on the qualitative approach, with an exploratory objective based on a case study. As results found, we can identify and correlate the sales elements used by each of these services on their home pages on the internet. Finally, the study presents the main selling elements of the largest streaming services in Brazil are the variety of content consumption devices, the possibility of downloading movies and series to watch offline and the unlimited use of the platform, being able to view and review the works as many times as the customer wishes.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ADOLPHO, Conrado. Os 8 Ps do Marketing Digital: O Guia Estratégico de Marketing Digital. 6 ed. Sa?o Paulo: Novatec, 2011.

AGÊNCIA BRASIL. Consumo de vídeo e áudio online cresce no Brasil, aponta pesquisa. 2020. Disponível em: https://agenciabrasil.ebc.com.br/geral/noticia/2020-05/consumo-de-video-e-audio-online-cresce-no-brasil-aponta-pesquisa. Acesso em: 16 de abril de 2021.

ALVES, Ana Daniela Cortez Duarte. O comportamento de consumo dos Millennials nas plataformas de video streaming e a prática do binge watching. 2018. Tese de Doutorado.

AMAZON PRIME VIDEO. https://www.primevideo.com. Acesso em: 20 de abril de 2021.

BEREZIN, Ricardo Zeef. O consumo de vídeos na tv e pela internet no brasil: do telespectador passivo ao usuário ativo. Dissertação (Mestrado em Administração - Instituto COPPEAD de Administração, Universidade Federal do Rio de Janeiro. Rio de Janeiro, 154 f. 2017.

CARNEIRO, Jailson Santana. Consumo de filmes em cinema no Brasil: configurações e preferências do espectador. Dissertação (Mestrado em Administração, Universidade Federal da Paraíba. João Pessoa, 110 f. 2018.

CONFESSOR, Í. V. de F. et al. Aplicação do zero defeito na montagem de móveis. Revista de Ensino, Pesquisa e Extensão em Gestão, v. 3, n. 1, p. e32, 7 dez. 2020.

CRESWELL, John W. Investigação qualitativa e projeto de pesquisa. 3 ed. Porto Alegre: Penso, 2014.

DISNEY+. https://www.disneyplus.com/pt-br. Acesso em: 20 de abril de 2021.

GIL, Antonio Carlos. Como elaborar projetos de pesquisa. 4 ed. São Paulo: Atlas, 2002.

JUNGER, A. P.; PAIVA, T. M.; COSTA, T. A. da S. Branding como posicionamento de mercado: Como as empresas do ramo alimentício podem se posicionar em relação ao share of mind de produtos voltados para saudabilidade. Revista de Ensino, Pesquisa e Extensão em Gestão, v. 1, n. 1, p. e13, 7 dez. 2018.

MARKETING DIRECTO. La inversión en publicidad digital alcanzará el 49% del total mundial en 2021. 2019. Disponível em: https://www.marketingdirecto.com/marketing-general/publicidad/la-inversion-en-publicidad-digital-alcanzara-el-49-del-total-mundial-en-2021. Acesso em: 19 de abril de 2021.

NETFLIX. https://www.netflix.com/br/. Acesso em: 20 de abril de 2021.

SILVA, Andressa Rodrigues et al. Fatores de desempenho e consumo de entretenimento de videos em streaming. Revista Pretexto, p. 116-139, 2018.

TEODORO, Bruna G. Malta Victal; DAVINO, Glaucia E. Tempos de streaming. Implicações na produção audiovisual no Brasil. AVANCA| CINEMA, p. 794-802, 2020.

Published

10-08-2021

How to Cite

FERNANDES, D. R. M. . Elements in the process of disclosure and sale of streaming services in Brazil. Revista de Ensino, Pesquisa e Extensão em Gestão, [S. l.], v. 4, n. 1, p. e24959, 2021. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/revenspesextgestao/article/view/24959. Acesso em: 21 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos