Inclusive lesson plan for deaf students
Keywords:
Deafness; Literacy; Portuguese language teaching.Abstract
The present case for teaching aims to describe possibilities for an inclusive lesson plan for deaf students. The inclusive lesson plan can be built through a problem situation related to the teaching of Portuguese language for deaf and hearing students in first-year classes of Elementary School. The case can be used in Special Education disciplines, Portuguese language teaching, Literacy, Didactic and Brazilian Sign Language.
Downloads
References
SILVA, Márcia Verônica Monteiro; DANTAS, Lara Katarina de Souza; VIANA, Flávia Roldan. Visibilidades no contexto surdo dentro do Programa de Residência Pedagógica. Research, Society and Development, Itabira, v. 9, n. 1, p. e166911771, jan. 2020. ISSN 2525-3409. Disponível em: <https://rsd.unifei.edu.br/index.php/rsd/article/view/1771>. Acesso em: 08 maio 2020. doi:http://dx.doi.org/10.33448/rsd-v9i1.1771.
BARROS, Hellenvivivan de Alcântara; ALVES, Francisco Regis Vieira. As principais abordagens de ensino para o surdo: e a valorização da cultura dos surdos. Research, Society and Development, Itabira, v. 8, n. 8, p. e38881231, jun. 2019. ISSN 2525-3409. Disponível em: <https://rsd.unifei.edu.br/index.php/rsd/article/view/1231>. Acesso em: 08 maio 2020. doi:http://dx.doi.org/10.33448/rsd-v8i8.1231.
PEREIRA, Veronica Aparecida; ALMEIDA VERDU, Ana Cláudia Moreira. Avaliação do ler e do escrever de surdos pela língua brasileira de sinais. Psicol. teor. prat., São Paulo , v. 14, n. 2, p. 15-27, ago. 2012 . Disponível em <http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1516-36872012000200002&lng=pt&nrm=iso>. acessos em 08 maio 2020.