Inclusive lesson plan for deaf students

Authors

Keywords:

Deafness; Literacy; Portuguese language teaching.

Abstract

The present case for teaching aims to describe possibilities for an inclusive lesson plan for deaf students. The inclusive lesson plan can be built through a problem situation related to the teaching of Portuguese language for deaf and hearing students in first-year classes of Elementary School. The case can be used in Special Education disciplines, Portuguese language teaching, Literacy, Didactic and Brazilian Sign Language.

Downloads

Download data is not yet available.

References

SILVA, Márcia Verônica Monteiro; DANTAS, Lara Katarina de Souza; VIANA, Flávia Roldan. Visibilidades no contexto surdo dentro do Programa de Residência Pedagógica. Research, Society and Development, Itabira, v. 9, n. 1, p. e166911771, jan. 2020. ISSN 2525-3409. Disponível em: <https://rsd.unifei.edu.br/index.php/rsd/article/view/1771>. Acesso em: 08 maio 2020. doi:http://dx.doi.org/10.33448/rsd-v9i1.1771.

BARROS, Hellenvivivan de Alcântara; ALVES, Francisco Regis Vieira. As principais abordagens de ensino para o surdo: e a valorização da cultura dos surdos. Research, Society and Development, Itabira, v. 8, n. 8, p. e38881231, jun. 2019. ISSN 2525-3409. Disponível em: <https://rsd.unifei.edu.br/index.php/rsd/article/view/1231>. Acesso em: 08 maio 2020. doi:http://dx.doi.org/10.33448/rsd-v8i8.1231.

PEREIRA, Veronica Aparecida; ALMEIDA VERDU, Ana Cláudia Moreira. Avaliação do ler e do escrever de surdos pela língua brasileira de sinais. Psicol. teor. prat., São Paulo , v. 14, n. 2, p. 15-27, ago. 2012 . Disponível em <http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1516-36872012000200002&lng=pt&nrm=iso>. acessos em 08 maio 2020.

Published

22-07-2020

How to Cite

AZEVEDO , D. K. S. de .; CUSTÓDIO, N. C. .; SILVA , P. C. da .; FONSECA, G. F.; VIANA, F. R. . Inclusive lesson plan for deaf students. Revista de Casos e Consultoria, [S. l.], v. 11, n. 1, p. e1118, 2020. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/20441. Acesso em: 21 nov. 2024.

Issue

Section

Cases