IMPORTANCE OF MARKET RESEARCH FOR RURAL ORGANIZATION: A BRIEF REFLECTION

Authors

  • Larissa Ponce de Leon Quintas Ferreira de Carvalho Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Moises Cunha Cavalcante Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Max Leandro de Araújo Brito Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Maria Valéria Pereira de Araújo Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Keywords:

Rural organizations; Market Research, Marketing.

Abstract

The research aims to reflect on the importance of market research to rural organization. The methodology consists of the literature review that covers market research and rural organizations. The reflection from the study indicates that the market research becomes important for rural organizations by enabling knowledge of products, competitors and consumers, facilitating the achievement of organizational goals and increased market share by virtue of being a more feasible satisfying consumer needs.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARBOSA, Natália Ferreira. Gestão de pessoas e empresa rural. 2009.37p. Monografia apresentada às Faculdades Integradas do Norte de Minas para obtenção do título de bacharelado em Administração.

BRANDT, Sergio Albert. O Planejamento da Nova Empresa Rural Brasileira. Rio de Janeiro: APEC, 1973.

HAGUE, Paul; JACKSON, Peter. Faça sua própria pesquisa de mercado. São Paulo: Nobel, 1997.

LIVINGSTONE, James M. Pesquisa de Mercado: Uma abordagem operacional. São Paulo: Atlas, 1982.

ROESCH, S. M. A. Projeto de estágio e de pesquisa em administração: guia para estágios, trabalhos de conclusão, dissertações e estudos de caso. 3.ed. São Paulo: Atlas, 2005.

SOUZA, Ricardo et al. A Administração da Fazenda. São Paulo: Globo, 1995.

TAGLIACARNE, Guglielmo. Pesquisa de Mercado: técnica pratica. 2.ed. São Paulo: Atlas, 1978.

Published

02-01-2012

How to Cite

CARVALHO, L. P. de L. Q. F. de .; CAVALCANTE, M. C. .; BRITO, M. L. de A. .; ARAÚJO, M. V. P. de . IMPORTANCE OF MARKET RESEARCH FOR RURAL ORGANIZATION: A BRIEF REFLECTION. Revista de Casos e Consultoria, [S. l.], v. 3, n. 1, p. e311, 2012. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/21935. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Articles