IMPORTANCE OF MARKET RESEARCH FOR RURAL ORGANIZATION: A BRIEF REFLECTION
Keywords:
Rural organizations; Market Research, Marketing.Abstract
The research aims to reflect on the importance of market research to rural organization. The methodology consists of the literature review that covers market research and rural organizations. The reflection from the study indicates that the market research becomes important for rural organizations by enabling knowledge of products, competitors and consumers, facilitating the achievement of organizational goals and increased market share by virtue of being a more feasible satisfying consumer needs.
Downloads
References
BARBOSA, Natália Ferreira. Gestão de pessoas e empresa rural. 2009.37p. Monografia apresentada às Faculdades Integradas do Norte de Minas para obtenção do título de bacharelado em Administração.
BRANDT, Sergio Albert. O Planejamento da Nova Empresa Rural Brasileira. Rio de Janeiro: APEC, 1973.
HAGUE, Paul; JACKSON, Peter. Faça sua própria pesquisa de mercado. São Paulo: Nobel, 1997.
LIVINGSTONE, James M. Pesquisa de Mercado: Uma abordagem operacional. São Paulo: Atlas, 1982.
ROESCH, S. M. A. Projeto de estágio e de pesquisa em administração: guia para estágios, trabalhos de conclusão, dissertações e estudos de caso. 3.ed. São Paulo: Atlas, 2005.
SOUZA, Ricardo et al. A Administração da Fazenda. São Paulo: Globo, 1995.
TAGLIACARNE, Guglielmo. Pesquisa de Mercado: técnica pratica. 2.ed. São Paulo: Atlas, 1978.