INFLUENCE OF TEACHING IN LEARNING METHOD OF QUANTITATIVE METHODS IN THE COURSE OF ACCOUNTING UFRN

Authors

  • Maria Constantino de Moura Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Márcio César de Oliveira Quirino Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Giovanna Tonetto Segantini Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Aneide Oliveira Araujo Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Abstract

The current market requires accounting professionals able to assist managers in making decisions, and quantitative methods a fundamental tool for the development of relevant information, however, according to Quirino (2010), the students of the University Accounting Federal do Rio Grande do Norte (UFRN), the campus Christmas present limitations for using these methods in the professional field. The present study aims to investigate the reason for the poor performance of students in curricular component quantitative methods for analyzing the questionnaires answered by 139 students from 5th to 9th period, using the nonparametric method, using the chi-square . The analysis reveals that student performance is influenced by the connection among the methods and possibilities of application in different areas of accounting, emphasizing the importance of interdisciplinarity in teaching and learning.  

 

Keywords: Quantitative methods. Interdisciplinarity. Education. Learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maria Constantino de Moura, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Graduada em Ciências Contábeis pela Instituição Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN), integrou o Grupo de Pesquisa Estudos Avançados em Sustentabilidade (EAS-UFRN), atuando como Bolsista de Iniciação Científica no Projeto Abordagens Metodológicas no Ensino e Avaliação de Aprendizagem em Contabilidade, sendo orientada pela Professora Dra. Aneide Oliveira Araujo. Atualmente é Pós Graduanda no mestrado de Engenharia de Produção da UFRN.

Márcio César de Oliveira Quirino, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Especialista em Gestão Fiscal e Tributária e pós graduando em Engenharia de Produção(UFRN)

Giovanna Tonetto Segantini, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Mestre em Ciências Contábeis (UFRN)

Aneide Oliveira Araujo, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Doutora em Ciências Contábeis (UFRN)

Published

06-01-2014

How to Cite

MOURA, M. C. de; QUIRINO, M. C. de O.; SEGANTINI, G. T.; ARAUJO, A. O. INFLUENCE OF TEACHING IN LEARNING METHOD OF QUANTITATIVE METHODS IN THE COURSE OF ACCOUNTING UFRN. REVISTA AMBIENTE CONTÁBIL - Universidade Federal do Rio Grande do Norte, [S. l.], v. 6, n. 1, p. 19–34, 2014. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/ambiente/article/view/4268. Acesso em: 4 jul. 2024.

Issue

Section

ARTICLES