Data literacy practices and strategies at international universities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21680/2447-7842.2023v9n2ID33623

Keywords:

research data, data literacy, research data literacy

Abstract

The proposal presented is an initial study of the dissertation under development in the Postgraduate Program in Information Science, Federal University of Rio Grande do Sul (UFGRS), and aims to analyze the strategies and practices of research data literacy promoted by universities internationally. To obtain the initial results, Webometrics.info 2022 was used to select the corpus of analysis, and documentary research as a method to identify the work developed by the selected universities. As a result, it was observed that they demonstrate that international universities are committed to empowering their communities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Julia Lopes, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFGRS

Mestranda em Ciência da Informação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Graduada em Bacharel em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Rio Grande (FURG). 

 

Caterina Groposo Pavão, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação

Bacharel em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), mestre e doutora em Comunicação e Informação pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Informação da mesma universidade. Atualmente exerce atividade docentes no Curso de Biblioteconomia do Departamento de Ciência da Informação da Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul e no Programa de Pós Graduação em Ciência da Informação da Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da mesma Universidade. 

Published

04-12-2023

How to Cite

LOPES, A. J.; PAVÃO, C. G. . Data literacy practices and strategies at international universities. BiblioCanto, [S. l.], v. 9, n. 2, p. 171–176, 2023. DOI: 10.21680/2447-7842.2023v9n2ID33623. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/bibliocanto/article/view/33623. Acesso em: 22 jul. 2024.