Data literacy practices and strategies at international universities
DOI:
https://doi.org/10.21680/2447-7842.2023v9n2ID33623Keywords:
research data, data literacy, research data literacyAbstract
The proposal presented is an initial study of the dissertation under development in the Postgraduate Program in Information Science, Federal University of Rio Grande do Sul (UFGRS), and aims to analyze the strategies and practices of research data literacy promoted by universities internationally. To obtain the initial results, Webometrics.info 2022 was used to select the corpus of analysis, and documentary research as a method to identify the work developed by the selected universities. As a result, it was observed that they demonstrate that international universities are committed to empowering their communities.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 BiblioCanto
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os trabalhos publicados neste periódico podem ser disponibilizados em Repositórios Institucionais de Acesso Aberto.
Os conteúdos da Revista BiblioCanto estão licenciados sob uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
Qualquer usuário tem direito de:
- Compartilhar — copiar, baixar, imprimir ou redistribuir o material em qualquer suporte ou formato
- Adaptar — remixar, transformar, e criar a partir do material para qualquer fim, mesmo que comercial.
De acordo com os seguintes termos:
- Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas. Você deve fazê-lo em qualquer circunstância razoável, mas de maneira alguma que sugira ao licenciante a apoiar você ou o seu uso.
- Sem restrições adicionais — Você não pode aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.