INFORMATION LITERACY FOR CRITICAL TRAINING IN THE USE OF INFORMATION BY HIGH SCHOOL STUDENTS
CHALLENGES AND POTENTIAL OF THE SCHOOL LIBRARY
DOI:
https://doi.org/10.21680/2447-7842.2024v10n1ID36807Keywords:
Information literacy, School library, High School, Systematic reviewAbstract
The purpose of this article is to present information literacy practices developed by the school library with high school students. To this end, we sought to conceptualize the term "information literacy" and its relationship with "educational literacy", in order to identify the challenges and possibilities encountered by schools and libraries in the pedagogical process, with regard to the use of information. The discussion is based on specialized literature in the fields of Library Science and Pedagogy. The methodology used was a systematic literature review, based on an analysis of articles retrieved from the Reference Database of Articles and Journals in Information Science. The analysis showed that information literacy practices developed through a library and school partnership, such as workshops, lectures, guided research and educational websites, among other actions, are fundamental for training students who are competent in the critical use of information.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 BiblioCanto
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os trabalhos publicados neste periódico podem ser disponibilizados em Repositórios Institucionais de Acesso Aberto.
Os conteúdos da Revista BiblioCanto estão licenciados sob uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
Qualquer usuário tem direito de:
- Compartilhar — copiar, baixar, imprimir ou redistribuir o material em qualquer suporte ou formato
- Adaptar — remixar, transformar, e criar a partir do material para qualquer fim, mesmo que comercial.
De acordo com os seguintes termos:
- Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas. Você deve fazê-lo em qualquer circunstância razoável, mas de maneira alguma que sugira ao licenciante a apoiar você ou o seu uso.
- Sem restrições adicionais — Você não pode aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.