Understanding school education from the study by Martin Buber

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21680/1981-1802.2020v58n58ID18587

Keywords:

Dialogue, Dialogical Education, Martin Buber

Abstract

It is a text developed from the perception of Parreira, supported by the Buberian philosophy, with emphasis on the factor that man is constituted from a relational duality, either by encounter or by experience, assuming, respectively, one of the I-Thou or I-That. The Self does not define itself and does not end in itself, but is constituted in the relationship with the Self, by genuinely relating to its fellow man, under his recognition as being full of potential and experience, under the interest in knowing the self. another as a human being, in a process of mutual contributions. The relation with the Self is based on observation and objectivity, in which the self relates to things, but this self also takes human beings as things, especially in distant, rigid and protocolary relationships. Given this, the author ponders on the unfolding of such issues in education and problematizes the role of school and educators in the construction of a new educational perspective.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Alinne Monteiro da Cruz Atanasio, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Goiás

Possui graduação em Letras-Licenciatura em Português pela Universidade Federal de Goiás (2008) e pós-graduação lato sensu em Docência do Ensino Superior pela Universidade de Tecnologia de Palmas (2010); em Assessoria Linguística e Revisão Textual pela Universidade Estadual de Goiás (2011) e em Gestão Pública pela Faculdade de Serra da Mesa (2018). Atualmente é discente do Mestrado em Educação Profissional e Tecnológica no IFG - Câmpus Anápolis e participa do Grupo de Estudos e Pesquisas em Psicologia e Educação - Dynamis. É servidora pública do Instituto Federal de Goiás - Câmpus Goiânia, onde atua no Apoio Administrativo e Pedagógico à Coordenação de Registros Acadêmicos e Escolares. Também possui experiência como docente na Educação Básica e Profissional. Desenvolve estudos nas áreas de Filosofia, Psicologia, Educação e Linguística, com ênfase em Ensino-Aprendizagem, Inclusão, Gestão Educacional e Formação Humana.

References

PARREIRA, Gizele Geralda. Martin Buber e o sentido da educação. Goiânia: IFG, 2016.

Published

16-10-2020

How to Cite

Monteiro da Cruz Atanasio, A. (2020). Understanding school education from the study by Martin Buber. Journal Education in Question, 58(58). https://doi.org/10.21680/1981-1802.2020v58n58ID18587