New Shakespeares in the classroom

critical and collaborative teaching in search of transformation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21680/1981-1802.2023v61n67ID31640

Keywords:

Ensino Decolonial, William Shakespeare, Literatura Inglesa

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Laura Ribeiro Araújo, Universidade Federal de Minas Gerais

Bacharel em Comunicação Social pela Faculdade de Filosofia e Ciências humanas da Universidade Federal de Minas Gerais (FAFICH / UFMG) e licenciada em Letras Ensino de inglês também pela UFMG . É Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Estudos Literários – Literaturas de Língua Inglesa da Universidade Federal de Minas Gerais.

References

BARBOSA, Begma Tavares. Letramento literário: sobre a formação escolar do leitor jovem. Educ. foco, Juiz de Fora, v. 16, n. 1, p. 145-167, 2011.

KARIM-COOPER, Farah. Shakespeare Through Decolonization. English: Journal of the English Association, v. 70, n. 271, p. 319–324, 2021.

SEMLER, Liam E.; HANSEN, Claire; MANUEL, Jacqueline (org.). Reimagining Shakespeare Education: Teaching and Learning Through Collaboration. Cambridge: Cambridge University Press, 2023.

Published

22-03-2023

How to Cite

Ribeiro Araújo, L. (2023). New Shakespeares in the classroom: critical and collaborative teaching in search of transformation. Journal Education in Question, 61(67). https://doi.org/10.21680/1981-1802.2023v61n67ID31640