ENSINAR E APRENDER COM “PROFESSORES-EDUCANDOS”: O PIBID DE CIÊNCIAS SOCIAIS DA UFRN EM DESTAQUE

TEACH AND LEARN WITH "TEACHERS-STUDENTS": THE PIBID OF SOCIAL SCIENCES OF UFRN IN FOCUS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21680/1982-1662.2018v1n23ID15485

Abstract

The present proposal aims to discuss the educational experiences of teachers of the public network of the state RN in the Institutional Program of Scholarship Initiation to the Teaching of the Federal University of Rio Grande do Norte (PIBID / UFRN). These experiences are part of the possibility of teach and learn constant, based on the dialogue with students of Social Sciences of UFRN, future teachers of Sociology. It seeks not only to report the teaching experiences, but also the orientations that have emerged throughout the learning process. The methodology follows a theoretical and a practical line. Thus, the article includes a large bibliography, with emphasis on the thought of the educator Paulo Freire and makes use of empirical information collected through ethnographic research on the school, the discipline of sociology, dialogues with the teacher-students, information about the program (PIBID), photographic records, among others.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Dannyel Brunno Herculano Rezende, PPGCS - UFRN

Graduado em Ciências Sociais pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte / UFRN (Bacharelado - formação específica em Ciência Política e Sociologia ? e Licenciatura Plena). Pós-Graduado em Ciências Sociais pela mesma universidade (Mestrado Acadêmico pelo Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais/PPGCS). Possui curso incompleto de Direito (UFRN) e foi membro da Base de Pesquisa Cultura, Política e Educação (UFRN). Atualmente integra o Grupo de Pesquisa Mythos-Logos (UFRN) e é aluno regular do Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais (Doutorado pelo PPGCS/UFRN). Professor de Sociologia do Estado do Rio Grande do Norte (SEEC/RN) e Professor-Supervisor do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência / PIBID (Capes/UFRN). Áreas de interesse: Educação, Religião e Política (interfaces Mídia e Política e Religião e Política).

Published

18-12-2018

How to Cite

REZENDE, D. B. H. ENSINAR E APRENDER COM “PROFESSORES-EDUCANDOS”: O PIBID DE CIÊNCIAS SOCIAIS DA UFRN EM DESTAQUE: TEACH AND LEARN WITH "TEACHERS-STUDENTS": THE PIBID OF SOCIAL SCIENCES OF UFRN IN FOCUS. Revista Inter-Legere, [S. l.], v. 1, n. 23, p. 44–59, 2018. DOI: 10.21680/1982-1662.2018v1n23ID15485. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/interlegere/article/view/15485. Acesso em: 18 may. 2024.

Issue

Section

DOSSIÊ EDUCAÇÃO, ARTES E TECNOLOGIA