SAINDO DO ARMÁRIO: DIÁRIO DE CAMPO EM UMA ESCOLA LGBTTT / COMING OUT OF THE CLOSET: FIELD DIARY ON A SCHOOL LGBTTT

Authors

  • Renan Antônio da Silva UNESP Araraquara

DOI:

https://doi.org/10.21680/2238-6009.2017v1n50ID13372

Keywords:

LGBTTT. Homofobia. Educação. Políticas públicas. Desenvolvimento humano e social. LGBT . Homophobia. Education. Public policies. Human and social development.

Abstract

Este trabalho tem como foco a investigação das dificuldades enfrentadas pelos homossexuais em seu percurso de vida. Investiga ainda a realidade dos alunos da escola E-Jovem, uma instituição de Campinas (SP) voltada para o público LGBTTT, verificando as possíveis transformações vividas tanto no âmbito pessoal (aprendizagem, liberdade etc.) quanto no âmbito coletivo relativas ao combate à homofobia. A coleta de dados aconteceu em duas etapas: inicialmente foram realizadas observações participantes no ambiente escolar e, em seguida, foram feitas entrevistas individuais e semiestruturadas com cinco alunos e cinco professores.

ABSTRACT

This work focuses on the investigation of the difficulties faced by homosexuals in their life path. It also investigates the reality of E-Jovem school students, an institution from Campinas/ (SP, Brazil) dedicated to the LGBT+ public, checking possible transformations in both personal (learning, freedom etc.) and collective levels regarding the struggle against homophobia. Data collection was carried out in two stages: initially, a participant observation was conducted in the school environment, and then individual semi-structured interviews were lead with five students and five teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

28-12-2017

How to Cite

DA SILVA, R. A. SAINDO DO ARMÁRIO: DIÁRIO DE CAMPO EM UMA ESCOLA LGBTTT / COMING OUT OF THE CLOSET: FIELD DIARY ON A SCHOOL LGBTTT. Vivência: Revista de Antropologia, [S. l.], v. 1, n. 50, 2017. DOI: 10.21680/2238-6009.2017v1n50ID13372. Disponível em: https://periodicos.ufrn.br/vivencia/article/view/13372. Acesso em: 21 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos/Articles