Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 57 No. 52 (2019): abr./jun. 2019
Vol. 57 No. 52 (2019): abr./jun. 2019
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2019v57n52
Published:
26-03-2019
Full Issue
pdf (Português) (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Marta Maria Araujo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
Young students linked to the University:
processes, interactions and practices of subjectivities
María Teresa Bethencourt, María Margarita Villegas
pdf (Espanhol) (Português (Brasil))
Analysis of digital technologies use by school principals and teachers
João Piedade, Neuza Pedro
pdf (Português) (Português (Brasil))
Human and social formation from school
Rita de Cássia de Souza
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Espanhol) (Português (Brasil))
The dialectics between normatization and interpretation:
the teaching authority in the net modernity of Bauman
Altair Alberto Favero, Junior Bufon Centenaro
pdf (Português) (Português (Brasil))
Integrated Technical Education:
profile and expectations of students in a computer science course
Ednéia Martins Ferreira de Souza, Maria Izabel Rodrigues Tognato
pdf (Português) (Português (Brasil))
The (non) place of retired in the institution:
memories of professors
Maria Neide Sobral, Deise Juliana Francisco
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês) (Português (Brasil))
Vocational education, structural duality and neoproductivism
Elisabete Ferreira Borges, José Carlos Souza Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Barefoot on the Ground One Also Learns to Read campaign:
a context of Learning Community
Fernanda Mayara Sales de Aquino, Rosa Aparecida Pinheiro
pdf (Português) (Português (Brasil))
Active methodologies and digital technologies:
approximations and distinctions
Rosilei Ferrarini, Daniele Saheb, Patricia Lupion Torres
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês) (Português (Brasil))
Education and Democracy:
the challenges of Public Universities
Maria da Conceição de Almeida
pdf (Português) (Português (Brasil))
Resenha
Socioeducational challenges in network society:
on digital inclusion and educational uses of computers in public schools in Natal-RN
Allyson Darlan Moreira da Silva, Kelvis Leandro do Nascimento
pdf (Português) (Português (Brasil))
Documento
Individual file of the Mariner Apprentice in the Book of Socorros (1872-1974)
Azemar dos Santos Soares Júnior, Cláudia Engler Cury
pdf (Português) (Português (Brasil))
General Rules for Publication in the Journal “Educação em Questão” [Education i
General Rules for Publication in the Journal “Educação em Questão” [Education in Question]
Marta Maria de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês) (Português (Brasil))
pdf (Espanhol) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
9282
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1727
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1690
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
888
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
841
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue