Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 60 No. 64 (2022): abr./jun. 2022
Vol. 60 No. 64 (2022): abr./jun. 2022
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2022v60n63
Published:
04-08-2022
Editorial
Editorial
Fernanda Mayara Sales de Aquino
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
The teacher’s relationship with knowledge and with teaching
Bernard Charlot , Carla Roberta Sasset Zanette, Nilda Nilda Stecanela
pdf (Português) (Português (Brasil))
The Others at school and the school of the Others
contestations of the education coloniality
Bárbara Ramalho, Lúcia Helena Alvarez Leite
pdf (Português) (Português (Brasil))
Ethnography, less-adult and triangulation in child research
Gisele Brandelero Camargo, Marynelma Camargo Garanhani
pdf (Português) (Português (Brasil))
Pedagogical and technological mediation
concepts and reflections on teaching in digital culture
Achilles Alves de Oliveira, Yara Fonseca de Oliveira e Silva
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês)
Personality dominance on students’ grades and permanence in a massive open online course (MOOC)
Napoliana Silva de Souza, Gabriela Trindade Perry
pdf (Português) (Português (Brasil))
Motivations for the creation of large-scale educational assessment by Brazilian municipalities
Antônia Bruna da Silva, Sandra Maria Zakia Lian Sousa
pdf (Português) (Português (Brasil))
Policies for professional development of university professors:
their space and place in the federal universities the South of Brazil
Paula Trindade da Silva Selbach, Maria Beatriz Luce
pdf (Português) (Português (Brasil))
Moving thoughts and creations in experimenting teachings
Lucia de Fatima Dinelli Estevinho, Antonio Carlos Rodrigues de Amorim
pdf (Português) (Português (Brasil))
Reflexiones sobre la Educación Ambiental en el espacio expositivo del museo de historia natural
Iván Borroto Rodríguez, Ana Claudia dos Santos da Silva
pdf (Español (España))
Documento
The critical, pioneering and vigorous thinking of the educator Madalena Freire
Madalena Freire, Teresa Cristina Rego
pdf (Português) (Português (Brasil))
Resenha
“Powerful teaching: unleash the science of learning”
Book review
José Cláudio de Sene Miguel, Roberta Ekuni
pdf (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
9099
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1721
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1688
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
886
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
840
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue