Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 62 No. 74 (2024): out./dez. 2024
Vol. 62 No. 74 (2024): out./dez. 2024
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2024v62n74
Published:
08-11-2024
Editorial
Editorial
José de Castro
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Artigos
Experiences of (literary) readings in the process of becoming a teacher
Diana Lusa, Flávia Brocchetto Ramos
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Thought experiment
rhetoric and education
Elena Barbosa Nascimento, Marcus Vinicius da Cunha
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Flipped Learning (flipped classroom)
concept, proposal and (re)organization of teaching times and spaces
Achilles Alves de Oliveira, Yara Fonseca de Oliveira e Silva
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Twinkle, twinkle, little star
Lúcia’s appropriations and meanings for literacies
Kelly Jessie Queiroz Penafiel, Maria De Fátima Cardoso Gomes
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Creativity verification of students with and without giftedness indicators after one year in a bilingual environment
Tais Crema Remoli Ferreira
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Assistive technology equipment and accessibility in university libraries
Eduardo José Manzini, Danielle da Silva Pinheiro Wellichan
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Teacher resilience
Roberta Souza da Silva, David Moises Barreto Santos
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
ERER, BNCC and the curricular proposals of the Northern Region
the profile of the drafting agents
Wilma de Nazaré Baía Coelho, Andressa da Silva Gonçalves, Felipe Alex Santiago Cruz
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
The Inclusion of black students in federal universities of Rio Grande do Sul and the social justice perspective in the Quotas Law
Mayara de Souza Dadda, Maria Beatriz Luce
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Literature, philosophy, and environmental education in living on the border between Brazil and Uruguay
Juliana Corrêa Pereira Schlee, Paula Corrêa Henning, Renata Lobato Schlee
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Environmental Education in public policies in Angola
an analysis of the post-colonial period
Guilherme Monteiro, Marília Andrade Torales Campos
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Resenha
Primary school education in the Federative State of Rio Grande do Norte (1889-1904)
Nilzete Moura Santos
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Exploring the possibilities of multiliteracies at school
Nathalia Dória Oliveira, Cristiano Mezzaroba
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Pareceristas Ad-hoc
Pareceristas Ad-Hoc
Marta Maria de Araújo
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
11623
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1558
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1321
A educação doméstica no Brasil de oitocentos
614
Sociedade do Cansaço
518
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue
Google Analytics