Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 54 No. 42 (2016): set./dez. 2016
Vol. 54 No. 42 (2016): set./dez. 2016
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2016v54n42
Published:
15-12-2016
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Expediente
Marta Maria Araujo
1-3
PDF (Português (Brasil))
Sumário
Marta Maria Araujo
4-9
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Marta Maria Araujo
10-11
PDF (Português (Brasil))
Artigos
The curriculum integration in Brazilian fundamental education and its implications to the graduation curriculum of teachers
Helena Maria dos Santos Felício, Luísa Alonso
12-37
PDF (Português (Brasil))
School-based teacher training and teacher professional development:
a case study
Pedro Ribeiro Mucharreira
38-64
PDF (Português (Brasil))
School Time:
organization, expansion and qualification of school education time
Antonio Chizzotti, Roberta Maria Bueno Bocchi
65-89
PDF (Português (Brasil))
The community to school:
unveiling cultural practices (in)visible of subject practoniers and thinkers
Marinaide Lima de Queiroz Freitas, Elisabete Duarte de Oliveira
90-112
PDF (Português (Brasil))
EJA Curriculum:
cultural practices, the right to learn throughout life and ecology of knowledge
Inês Barbosa de Oliveira, Jane Paiva, Mailsa Carla Pinto Passos
113-134
PDF (Português (Brasil))
Mediated learning in educating students with autism
Cláudia Roberto Soares de Macêdo, Débora Regina de Paula Nunes
135-160
PDF (Português (Brasil))
The management of education in Pará municipalities from joining the Articulated Action Plan (PAR)
Dalva Valente Guimarães Gutierres, Odete Cruz Mendes
161-189
PDF (Português (Brasil))
The “drug dealer” does not go to school:
educational trajectories of teenagers with history of involvement in drug trafficking
Alex Sandro Gomes Pessoa, Renata Maria Coimbra
190-217
PDF (Português (Brasil))
Multilateral organizations and education:
the information technology and communication (ICT) in question
Daniela da Costa Britto Pereira Lima, João Ferreira de Oliveira, Tatiane Custódio da Silva Batista
218-245
PDF (Português (Brasil))
Health culture:
hygiene program in schools of Paraíba State(1913-1942)
Azemar dos Santos Soares Júnior, Cláudia Engler Cury
246-274
PDF (Português (Brasil))
Documento
Regulamento nº 21, de 9 de dezembro de 1865
Marta Maria Araujo
275-294
PDF (Português (Brasil))
Resenha
The right to education in Brazil
Marta Maria Araujo, Anderson Dantas da Silva Brito, Israel Maria dos Santos Segundo
295-298
PDF (Português (Brasil))
Comitê Científico
Comitê Científico
Marta Maria Araujo
PDF (Português (Brasil))
Pareceristas Ad-hoc
Pareceristas Ad-hoc
Marta Maria Araujo
299
PDF (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
1587
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1480
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
995
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
954
Práticas pedagógicas e ensino integrado
880
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue