Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 60 No. 63 (2022): jan./mar. 2022
Vol. 60 No. 63 (2022): jan./mar. 2022
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2022v60n63
Published:
10-03-2022
Editorial
Editorial
Marta Maria de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
The Pedagogy of Alternation and the Historical-Cultural Psychology of Lev Vigotski
Wellington de Carvalho Pereira, Teresa Cristina Rego
pdf (Português) (Português (Brasil))
Pedagogical literature and childhood schooling
knowledge authorized in and from Paraíba’s education (1932-1942)
Hercília Maria Fernandes, Davi Cavalcante
pdf (Português) (Português (Brasil))
How much is a teacher's job worth?
Career and remuneration (1932-1964)
Taís Flôres, Natália Gil
pdf (Português) (Português (Brasil))
The access to full-time early childhood education
from "public" right to judicialization
Franceila Auer, Vania Carvalho de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Social representations about the future of peripheral young people and their contributions to socio-educational practices
Natanael Reis Bomfim, Walter Von Czékus Garrido
pdf (Português) (Português (Brasil))
Reminiscences of the first master of d. Pedro II: Mariana Carlota de Verna
Maria Celi Chaves Vasconcelos, Gilmara Rodrigues da Cunha
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês)
Pedagogy students' perceptions when acting as interns with disabled children
Renata Bernardo, Adair Mendes Nacarato
pdf (Português) (Português (Brasil))
Systematic of Literature: children migrants and refugees in research in Early Childhood Education (1988-2021)
Gioconda Ghiggi, Angela Scalabrin Coutinho
pdf (Português) (Português (Brasil))
The notion of language in the Brazilian Common National Curriculum Base of High School
dialogues with Physical Education
Allyson Carvalho Araújo, Natália Dória Oliveira
pdf (Português) (Português (Brasil))
Resenha
A history of Books on Education Sciences from the Zila Mamede Central Library
Federal University of Rio Grande do Norte, 1959-1980
Ana Vilma de Medeiros Pereira, Paulo Basílio de Alcântara
pdf (Português) (Português (Brasil))
Digital aurora, our lives beyond Black Mirror
Thatiany Soares Correa, Danilo Garcia da Silva
pdf (Português) (Português (Brasil))
Documento
Herbert Marcuse and Angela Davis’ speech at the University of California, Berkeley, in 1969
Fernanda Proença
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês)
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
5614
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1813
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1539
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
1005
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
832
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue