Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 56 No. 47 (2018): jan./mar. 2018
Vol. 56 No. 47 (2018): jan./mar. 2018
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2018v56n47
Published:
12-04-2018
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Marta Maria Araujo
10-11
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
The university legacy to 100 years of reform - debates and combats about its validity and perspectives
Pablo Imen
12-41
pdf (Espanhol) (Português (Brasil))
Motives for evading the School of Education and Communication of the University of Algarve/Portugal, according to students
Andréia da Silva Quintanilha Sousa, Hugo Mártires, Carolina Sousa
42-68
pdf (Português) (Português (Brasil))
The education of the refused and underdog child in the Parish of Our Lady of the Presentation (Natal, XVIII century)
Marta Maria Araujo, Thiago do Nascimento Torres de Paula
69-96
pdf (Português) (Português (Brasil))
Theses and realities in the context of the internationalization of higher education in Brazil
Marilia Costa Morosini, Marilene Gabriel Dalla Corte
97-120
pdf (Português) (Português (Brasil))
Articulated Action Plan:
the learning assessment and its interface with the extern evaluation
Lucia de Fatima Valente, Luciane Terra dos Santos Garcia, Gilneide Maria de Oliveira Lobo
121-150
pdf (Português) (Português (Brasil))
The transnationalization and the expansion of higher education
Olgaíses Cabral Maués, Michele Borges de Souza
151-173
pdf (Português) (Português (Brasil))
Duality and ambivalence of teaching identity of bachelor’s professors who works on teacher training undergraduate
Diego Carlos Pereira, Váldina Gonçalves da Costa
174-199
pdf (Português) (Português (Brasil))
Popular education and his/her critical renewal:
a dialogue with epistemologias of the South
Sérgio Roberto Moraes Corrêa, Severino Bezerra da Silva
200-220
pdf (Português) (Português (Brasil))
Discourses in dispute about the Bibliotheca Infantil (Children's Library) in O Paiz (1894-1899)
Márcia Cabral da Silva, Mariane Sousa Pìnto
221-243
pdf (Português) (Português (Brasil))
Expansion of higher education, undergraduate courses and creation of new federal universities
Arlete Maria Monte de Camargo, Luciene das Graças de Miranda Medeiros
244-274
pdf (Português) (Português (Brasil))
Documento
Lei nº 2.880, de 4 de abril de 1963 | Decreto 4.846, de 25 de setembro de 1967
Marta Maria Araujo
275-278
pdf (Português) (Português (Brasil))
Resenha
Public Policies and Tic in Education:
Dite Sergipe 1994 to 2007
Simone Silveira Amorim, Irinea Nunes de Salles Almeida Moura
279-283
pdf (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
5614
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1813
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1539
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
1005
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
832
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue