Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 57 No. 51 (2019): jan./mar. 2019
Vol. 57 No. 51 (2019): jan./mar. 2019
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2019v57n51
Published:
31-01-2019
Full Issue
pdf (Português) (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Marta Maria de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
The production of explanatory scientific texts in Chemistry pre-service teaching education
Isauro Beltrán Núñez, Sandra Cristina Bezerra de Barros
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês) (Português (Brasil))
Construction of know ledge and eurocentrism in Universities:
points for a Pluriversity
Débora Ribeiro, Alessandro de Melo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Understanding and planning the teaching of spelling by teachers of 2nd cycle of Elementary School
Lays Candido de Barros Andrade da Nobrega, Ana Claudia Rodrigues Gonçalves Pessoa, Jessica Albuquerque de Melo
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês) (Português (Brasil))
The teaching of philosophy in the inter and transdisciplinary perspectives:
an analysis of the ontological problem
Gilson Malta Silva
pdf (Português) (Português (Brasil))
Academic commitment:
a relevant variable to the performance of engineering students in Calculus I
Edinéia Zarpelon, Luis Mauricio Martins de Resende
pdf (Português) (Português (Brasil))
Ethical-political management and contradictions of "Citizen Participation" in Pro Young Urban (Projovem Urbano) program in Mesquita/Rio de Janeiro
Carlos Soares Barbosa
pdf (Português) (Português (Brasil))
Work and pedagogy
Wojciech Andrzej Kulesza
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês) (Português (Brasil))
Higher distance education:
predictive factors for predatory admission to students
Oberdan Santos Costa, Luis Borges Gouveia
pdf (Português) (Português (Brasil))
Large-scale evaluation in Brazil:
between federative coordination and the ethos of the evaluative State
Anderson Gonçalves Costa, Eloisa Maia Vidal, Sofia Lerche Vieira
pdf (Português) (Português (Brasil))
The São José Operário Assistance Service:
from social assistance to education for blind persons (1956-1963)
Fernanda Luísa de Miranda Cardoso, Silvia Alicia Martínez
pdf (Português) (Português (Brasil))
Formative references of the Group of Studies on Educational Practices in Movement
Maria Carmem Freire Diógenes Rêgo
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês) (Português (Brasil))
Resenha
Literary Festival at Rio Grande do Norte State School
Marta Maria de Araújo, Fabio Marques de Oliveira Neto, Raquel Duarte Fernandes
pdf (Português) (Português (Brasil))
Documento
Decreto nº 20.529, de 16 de outubro de 1931
Marta Maria de Araújo
General Rules for Publication in the Journal “Educação em Questão” [Education i
General Rules for Publication in the Journal “Educação em Questão” [Education in Question]
Marta Maria Araujo
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
5433
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1812
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1519
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
1005
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
835
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue