Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 59 No. 59 (2021): jan./mar. 2021
Vol. 59 No. 59 (2021): jan./mar. 2021
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2021v59n59
Published:
23-02-2021
Editorial
Editorial
Marta Maria de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
Pedagogía social y educación social
Valentín Martínez-Otero Pérez
pdf (Español (España))
For a dialogue with digital environmental photography from primary school
Victor Amar
pdf (Español (España))
Deaf education in Brazil in the 19th century and the legacy of European countries
Cássia Geciauskas Sofiato, Paulo Vaz de Carvalho, Orquídea Coelho
pdf (Português) (Português (Brasil))
The Victor Civita Foundation and the network ofpublic and private entities in education
Cristiane Lopes de Sousa, Ronaldo Marcos de Lima Araujo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Hybridity in school management
perceptions of school principals in the city of Dourados (Mato Grosso do Sul state)
Fabio Perboni, Regina Tereza Cestari de Oliveira
pdf (Português) (Português (Brasil))
At break
ethnographic notes on body training and gender constructs
Debora Breder, Girlaine Vieira Weber
pdf (Português) (Português (Brasil))
Gender, woman, crime, and violence
relations and tensions
André Luiz dos Santos Silva, Dagmar Estermann Meyer, Roberta Plangg Riegel
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf
Systematic review of TPACK studies in teacher training programs in Brazil and Portugal
Priscilla Ramos Lara Ribeiro, João Manuel Nunes Piedade
pdf (Português) (Português (Brasil))
Teaching to read: teaching purposes in the context of literacy
Alexsandra Felix de Lima Sousa, Débora Amorim Gomes Costa-Maciel
pdf (Português) (Português (Brasil))
Evaluation and expansion of Post-Graduation Educations in Brazil and in the Northeast
asymmetries and challenges
Alda Maria Duarte Araújo Castro, Larissa Maria da Costa Fernandes Oliveira
pdf (Português) (Português (Brasil))
The discursive representations about internationalization by teachers of English in continuing education
Lauro Sérgio Machado Pereira, Kléber Aparecido da Silva
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf
Resenha
Families and institutions: institutional and educational issues
Marcos Esper, Lucila Nascimento
pdf (Português) (Português (Brasil))
Catholic education in the 20th century
intellectuals and the press
Thassiana Aparecida de Paula, Paula Cristina David Guimarães
pdf (Português) (Português (Brasil))
A escola do futuro
Heberth Souza, Katriane Couto, Maria Eduarda Andrade
pdf (Português) (Português (Brasil))
Documento
Carta ao Padre Raynal sobre o uso dos utensílios de cobre
Marcos Saiande Casado, Marcos Antonio de Carvalho Lopes
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Francês) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
5741
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1801
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1545
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
998
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
833
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue