Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 59 No. 61 (2021): jul./set. 2021
Vol. 59 No. 61 (2021): jul./set. 2021
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2021v59n61
Published:
23-09-2021
Editorial
Editorial
Marta Maria de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
Literacy and the knowledge’s heterogeneity about writing in Brazil and France
Nayanne Nayara Torres da Silva, Eliana Borges Correia de Albuquerque
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf
The educator in the space of social assistance policies
theoretical-methodological and ethical contribuitions
Marcelo Saturnino da Silva, Verônica Pessoa, Germana Menezes
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf
The use of digital technologies in the 21st century classes
Daniela Semião, Luís Tinoca
pdf (Português) (Português (Brasil))
Educational interpreting and the inclusive and bilingual policies
educational counteractions of/with the deaf
Tatiane Cristina Bonfim, Vanessa Regina de Oliveira Martins
pdf (Português) (Português (Brasil))
Challenges for curricular transversalization of Environmental Education in Religious Education
Claudia Lourenço Gomes, Marília Andrade Torales Campos
pdf (Português) (Português (Brasil))
Election for school principal in the city of Natal
trajectory and effects on democratic management
Fabíola Fontenele Girardi, Antônio Cabral Neto
pdf (Português) (Português (Brasil))
The student movement and the possibilities of "subversion of praxis"
Aldimara Catarina Brito Delabona Boutin, Simone de Fátima Flach
pdf (Português) (Português (Brasil))
The mercantilization of higher education in Brazil
financialization and oligopolization
Juliane Aparecida Ribeiro Diniz , João Ferreira de Oliveira, Daniela da Costa Britto Pereira Lima
pdf (Português) (Português (Brasil))
The University of Évora and the psychogenesis of Portuguese society in times of Catholic reform
Cíntia Mara Bogo Bortolossi, Célio Juvenal Costa
pdf (Português) (Português (Brasil))
Welcoming teachers
reflective interfaces of the post-doctoral stage in Portugal
Marina Patrício de Arruda, Rui Marques Vieira, Geraldo Antônio da Rosa
pdf (Português) (Português (Brasil))
Resenha
Articulated Action Plan (PAR, in Portuguese abbreviation)
actions implemented in municipalities in the states of Rio Grande do Norte, Pará and Minas Gerais
Angela Hess Gumieiro, Silvio Cesar Nunes Militão
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artes de governo do liberalismo autoritário
Amarildo Inácio dos Santos
pdf (Português) (Português (Brasil))
Scientific research and academic production
the intellectual encounter called orientation
Isadora Cristinny Vieira de Morais, Marlene Barbosa de Freitas Reis
pdf (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
5614
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1813
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1539
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
1005
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
832
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue