Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 55 No. 44 (2017): abr./jun. 2017
Vol. 55 No. 44 (2017): abr./jun. 2017
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2017v55n44
Published:
26-07-2017
Full Issue
pdf (Português) (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Marta Maria Araujo
10-11
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
Biographical and pedagogical references about Feijoo father
Valentín Martínez-Otero Pérez
12-31
pdf (Espanhol) (Português (Brasil))
A memory pedagogy between war and peace
Gabriel Jaime Murillo Arango
32-50
pdf (Espanhol) (Português (Brasil))
Educationin the diary of a British immigrant and in other writings at the province of Paraná
Ana Maria Rufino Gillies
51-73
pdf (Português) (Português (Brasil))
The peace through school and the contributions from Psychology to the aims of the pacifying pedagogy
Clarice Moukachar Batista Loureiro, Raquel Martins de Assis
74-98
pdf (Português) (Português (Brasil))
Human Rights in the context of adult and youth education
contribu- tions from the perceptions of students
Marciele Stiegler Ribas, Ana Maria Eyng, Romilda Teodora Ens
99-120
pdf (Português) (Português (Brasil))
Deaf literature
representations in editorial productions
Janete Inês Müller, Lodenir Becker Karnopp
121-143
pdf (Português) (Português (Brasil))
Interactivity in childhood cultures
approaches, friendship and con- flicts among babies
Ana Cristina Coll Delgado, Rogério Costa Würdig, Patrícia Pereira Cava
144-168
pdf (Português) (Português (Brasil))
Art, Education and Society in György Lukács and Historical-Critical Pedagogy
Mariana de Cássia Assumpção, Newton Duarte
169-190
pdf (Português) (Português (Brasil))
High School and Information and Communication Technologies:
a reflection on Education in Portugal
Solange Vera Nunes de Lima D’água, Bento Duarte da Silva, Maria Elizabeth Bianconcini de Almeida
191-215
pdf (Português) (Português (Brasil))
Federalismo e relações intergovernamentais na implementação de políticas educacionais
Daniela Cunha Terto, Alda Maria Duarte Araújo Castro
216-239
pdf (Português) (Português (Brasil))
Documento
Portaria nº 161, de 20 de dezembro de 1952
Marta Maria Araujo
240-241
pdf (Português) (Português (Brasil))
Resenha
O lugar da didática no âmbito da pós-graduação brasileira
Franciel Coelho Luz de Amorim, Tainá Christine da Conceição Peixoto, Virgínia Pereira da Silva Avila
242-245
pdf (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
5614
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1813
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1539
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
1005
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
832
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue