Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 54 No. 41 (2016): maio/ago. 2016
Vol. 54 No. 41 (2016): maio/ago. 2016
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2016v54n41
Published:
15-08-2016
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Expediente
Expediente
Marta Maria Araujo
1-3
PDF (Português (Brasil))
Sumário
Marta Maria Araujo
4-9
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Marta Maria Araujo
10-11
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Internationalization for Human Sciences in Brazil:
a Brazil – Spain analysis
Richard Davis, Rafael Sumozas, Flavia Melville Paiva
12-32
PDF (Português (Brasil))
Pending tasks in the field of inclusive education:
perception of academics of the Catholic University of Maule – Chile
Juan Cornejo Espejo
33-60
PDF (Português (Brasil))
Intellectuals and education-historical and biographical approach
Justino Pereira de Magalhães, Raylane Andreza Dias Navarro Barreto
61-85
PDF (Português (Brasil))
Life-training process in the constitution of the teaching in professional technical education
Graziela Ninck Dias Menezes, Jane Adriana Vasconcelos Pacheco Rios
86-110
PDF (Português (Brasil))
Sexual diversity and homophobia at school:
(un)familiarity and experiences of teachers
Elaine de Jesus Souza, Joilson Pereira da Silva, Claudiene Santos
111-138
PDF (Português (Brasil))
Special education in curricular proposals for child's educational
Ivone Martins de Oliveira, Anna Maria Lunardi Padilha, Maria Flavia Silveira Barbosa
139-165
PDF (Português (Brasil))
Children's Literature, relations of power-knowledge and positions of subject the individual in the curriculum of the first year
Maria Carolina da Silva Caldeira, Marlucy Alves Paraíso
166-190
PDF (Português (Brasil))
The place of the Municipal Councils of Education in PMEs related to PNE 2001-2010
Donaldo Bello de Souza, Alzira Batalha Alcântara
191-219
PDF (Português (Brasil))
The History textbook in the High School:
evaluation criteria and curricular documents
Maria Inês Sucupira Stamatto, Flávia Eloisa Caimi
220-250
PDF (Português (Brasil))
Academic career of a student with visual impairment in higher education
Lisiê Marlene da Silveira Melo Martins, Luzia Guacira dos Santos Silva
251-274
PDF (Português (Brasil))
Documento
Lei nº 660, de 11 de junho de 1873
Marta Maria Araujo
275
PDF (Português (Brasil))
Lei nº 903, de 12 de maio de 1884
Marta Maria Araujo
276
PDF (Português (Brasil))
Resenha
I tell, therefore I am
Francisco das Chagas Silva Souza
277-280
PDF (Português (Brasil))
Comitê Científico
Comitê Científico
Marta Maria Araujo
PDF (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
5614
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1813
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1539
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
1005
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
832
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue