Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 58 No. 56 (2020): abr./jun. 2020
Vol. 58 No. 56 (2020): abr./jun. 2020
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2020v58n56
Published:
25-08-2020
Editorial
Editorial
Marta Maria de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
Reformas educativas y redes globales para la educación latinoamericana
Maria Raquel Caetano, Samuel Hilcías Carvajal Ruíz, Arlete Ramos dos Santos
pdf (Español (España))
The trajectory on the Higher Education Council in the American Republics
intellectuals and projects in the shadow of the Pan American sky (1958-1978)
Fernando César Ferreira Gouvêa
pdf (Português) (Português (Brasil))
Critical outlines about educational policies in the latin american context
uma reflexão sobre as suas diretrizes
Antônio Cabral Neto, Wiama de Jesus Freitas Lopes
pdf (Português) (Português (Brasil))
The normative matrices of the New Public Management and the facing of educational inequalities
Ana Maria Alves Saraiva
pdf (Português) (Português (Brasil))
Beyond neoliberal rationality
the common and the instituting praxis as ethical-formative principles
Angelo Vitório Cenci, Cleriston Petry
pdf (Português) (Português (Brasil))
Human formation in Nietzsche
between “knowing oneself” and “become who you are” in self-cultivation
Anderson Luiz Tedesco, Ivan Luís Schwengber , Elcio Cecchetti
pdf (Português) (Português (Brasil))
Philosophical collocks as a means of improving learning in Philosophy for students in the first series of High School
Ana Cristina Aureliano
pdf (Português) (Português (Brasil))
Ethics as a space for voice and resonances in the care of the teacher in public school and in BNCC
Cláudia Soave, Simone Corte Real Barbieri, Geraldo Antônio da Rosa
pdf (Português) (Português (Brasil))
The Maranhão press of education and teaching
discourses on books and reading (1902-1932)
Cesar Augusto Castro, Almiceia Lariissa Diniz Borges, Samuel Luiz Velázquez Castellanios
pdf (Português) (Português (Brasil))
Academic writing and plagiarism
Isabel Festas, Armanda Matos, Ana Seixas
pdf (Português) (Português (Brasil))
Desdobramentos da Teoria do Capital Humano
a assimilação do discurso empreendedor e empregabilidade
Élido Santiago da Silva, Gilmar Pereira da Silva
pdf (Português) (Português (Brasil))
The education boys in the Amazon
the case of the Outeiro Orphanological Institute, Belém/PA (1903-1913)
Welington da Costa Pinheiro, Laura Maria da Silva Araújo Alves
pdf (Português) (Português (Brasil))
The literacy rate of Antônio Prado, state of Rio Grande do Sul (1895-1920)
Manuela Ciconetto Bernardi, Terciane Ângela Luchese
pdf (Português) (Português (Brasil))
The independent working method in the disciplines coordination dialogues
a timely reflection in traditional teaching contexts
Fernando Abel Mavungo, Francisco Ângelo Coutinho
pdf (Português) (Português (Brasil))
MiEIB and curricular policy on child education
Karla Wanessa Carvalho de Almeida, Cibele Maria Lima Rodrigues
pdf (Português) (Português (Brasil))
Resenha
Educational planning
the necessary conception in the face of concrete reality
Jamila Costa, Welisson Marques, Adriano Eurípedes Medeiros Martins
pdf (Português) (Português (Brasil))
Teacher
does he a craftsman or a worker?
Leonel Elias Bene, Fabiane Maia Garcia
pdf (Português) (Português (Brasil))
Teaching beyond school ostracismo
Edgar Henrique Hein Trapp, Suzana Feldens Schwertner
pdf (Português) (Português (Brasil))
Documento
Decreto nº 25.667, de 15 de outubro de 1948
Marta Maria de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
6985
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1777
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1643
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
962
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
848
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue