Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 55 No. 43 (2017): jan./mar. 2017
Vol. 55 No. 43 (2017): jan./mar. 2017
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2017v55n43
Published:
15-03-2017
Full Issue
pdf (Português) (Português (Brasil))
Expediente
Expediente
Marta Maria Araujo
1-3
pdf (Português) (Português (Brasil))
Sumário
Marta Maria Araujo
4-9
pdf (Português) (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Marta Maria Araujo
10-11
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
Digital courses in Education:
French and Brazilian teacher’ and student’ discourse
François Annocque, Véronique Lemoine, Ana Cristina Castro do Lago
12-40
pdf (Francês) (Português (Brasil))
Study and Learning Strategies and Problem Solving:
comparative study of the basic education’s profiles (regular vs vocational education)
Ana Paula Couceiro Figueira, Ruben Costa
41-61
pdf (Português) (Português (Brasil))
Discourse on Science in the historical emergence of the "National Network of Education and Science"
Lavínia Schwantes, Paula Corrêa Henning, Paula Regina Costa Ribeiro
62-87
pdf (Português) (Português (Brasil))
Multiple Intelligences and teaching authorship in the production of interactive audiovisual
Ismênia Mangueira Soares, Edna Gusmão de Góes Brennand
88-114
pdf (Português) (Português (Brasil))
Text production in the context of progression of textual genres:
propositions of textbook
Jéssica Pereira da Silva, Débora Amorim Gomes da Costa-Maciel
115-138
pdf (Português) (Português (Brasil))
Large-scale assessment and quality indicatives in education:
how to process this relationship?
Paula Del Ponte Rocha, Maira Ferreira
139-161
pdf (Português) (Português (Brasil))
Intergovernmental arrangements of educational accountability policies
Marilda Pasqual Schneider
162-186
pdf (Português) (Português (Brasil))
Education for civic responsibility and patriotism at the Colégio Triângulo Mineiro of Uberaba (Minas Gerais, Brazil) in the 1940s and 1950s
Edilene Alexandra Leal Soares, Giseli Cristina do Valle Gatti
187-210
pdf (Português) (Português (Brasil))
Reflections on the social function of the university professor
Lais Boveto, Terezinha Oliveira
211-239
pdf (Português) (Português (Brasil))
Evaluation and management of organizational self-sustainability:
a study case at a private college in Fortaleza, state of Ceará
Marcos Antonio Martins Lima, Antonio Cabral Neto
240-270
pdf (Português) (Português (Brasil))
Documento
Portaria nº 1, de 3 de janeiro de 1947
Marta Maria Araujo
271-273
pdf (Português) (Português (Brasil))
Resenha
The end of academic Intellectuals... and the rise of others
Tiago Ribeiro Santos
274-277
pdf (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
5741
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1801
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1545
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
998
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
833
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue