Public state kindergartens in the city of Campos dos Goytacazes on first half century 20

Authors

  • Vinicius Monção Universidade Estadual do Norte Fluminense Darcy Ribeiro
  • Silvia Alicia Martínez Universidade Estadual do Norte Fluminense Darcy Ribeiro

DOI:

https://doi.org/10.21680/2596-0113.2020v3n0ID23477

Keywords:

Kindergarten, History of Education, History of childhood education, History of education in Rio de Janeiro, Campos dos Goytacazes

Abstract

The aims of article are to map the public kindergartens, created and maintained by the state government between 1920s and 1940s, in the city of Campos dos Goytacazes, localized on northern region of the state of Rio de Janeiro. We analyzed the “mapas de frequência escolar e dos adjuntos” that belong to of “Fundo Departamento de Educação do Arquivo Público do Estado do Rio de Janeiro”. The analysis was supported to start Social History of Education. We proposed a look beyond a paternalistic perspective to ask about the implementation of public pre-school. As result, we can see that kindergarten creation was related with a renovation movement of public instruction and the public teaching specialization.

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Author Biographies

Vinicius Monção, Universidade Estadual do Norte Fluminense Darcy Ribeiro

Doutor em Educação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro. Pós-doutorado em Políticas Sociais pela Universidade Estadual do Norte Fluminense Darcy Ribeiro.

Silvia Alicia Martínez, Universidade Estadual do Norte Fluminense Darcy Ribeiro

Professora Associada da Universidade Estadual do Norte Fluminense Darcy Ribeiro. Doutora em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro. Pós-doutorado em História da Educação pela Universidade de Lisboa.

References

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Published

15-12-2020

How to Cite

Monção, V., & Martínez, S. A. . (2020). Public state kindergartens in the city of Campos dos Goytacazes on first half century 20. History of Education in Latin America - HistELA, 3, e23477. https://doi.org/10.21680/2596-0113.2020v3n0ID23477

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