Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Team
Editorial Team
Peer Reviewer
Announcements
Politics
Direito Autoral
Política de Acesso Livre
Política de Ética
Privacy Statement
Política de uso de IA
About
About the Journal
Periodicidade
Avaliação Pelos Pares
Indexadores
Contact
Submissions
Template
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 (2024)
Vol. 7 (2024)
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1
Published:
01-01-2024
Artigos
História da Educação, Acervos e Sujeitos:
History of Education, Collections and Subjects: School Records as Sources
Damirianis de Souza Cardoso , Cristiane Batista da Silva Santos
e38029
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38029
José Álvares de Azevedo and the circulation of ideas on the education of the blind in Brazil in the 19th century
Jammerson Yuri da Silva, Arthur Cassio de Oliveira Vieira; Olivia Morais de Medeiros Neta
e38788
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38788
As manifestações de ginástica no contexto paranaense
entre o circo, associações e a caserna (1854-1920)
Fernanda do Nascimento Matias, Marcelo Moraes e Silva, Vera Luiza Moro
e38329
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38329
Between nationalizing and denationalizing
the Centennial of Blumenau in the political perspective of school newspapers (Santa Catarina, 1950)
Anne Caroline Peixer Abreu Neves , Cristiani Bereta da Silva
e38104
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38104
An Ebó to Clear Foucault from Coloniality:
The Uses of Foucault’s Analytics in Colonial Societies
Wheber Mendes dos Santos
e38035
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38035
Victor Civita:
memory and education in the productions of Editora Abril (1950-1970)
Bianca Nascimento de Freitas , Manuelle Araújo da Silva
e38034
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38034
Memória e Histórias Comprometidas
Compromised Memory: Lack of records on activist women in Piauí
Raylane Andreza Dias Navarro Barreto , Hemilly Suenny da Silva
e38033
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38033
Labor education for blind and deaf people in nineteenth-century Brazil
Flávio Gonzalez, Cassia Geciauskas Sofiato
e38032
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38032
Education in Cuiabá-MT from the perspective of the José Magno school (1935-1945)
Cristian Carla de Campos Simões, Marijâne Silveira da Silva
e38031
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38031
Education and Colonialism in Piauí: The Multiple Education Systems and their Purposes
Os Múltiplos Sistemas de Ensino e suas Finalidades
Manoel Rodrigues Pachêco Júnior, Salânia Maria Barbosa Melo
e38030
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38030
Violeta Dória Lins Playground’s School Archives: Children’s Cultures in Perspective
Flávia Martinelli Ferreira, Daniele Cristina Carqueijeiro de Medeiros, Ingrid Dittrich Wiggers
e35229
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID35229
História da Criação da Santa Casa de Misericórdia de Catalão:
History of the Creation of the Santa Casa de Misericórdia de Catalão: Contributions to Medical Education in Catalão-GO.
Carlos Alberto Alves Quintino Filho, Francisco Ricardo Miranda Pinto
e38028
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38028
Educadora e Ativista:
Educator and Activist: The Multifaceted Role of Maria Antonieta Serra Freire in School Education in Pará between 1933 and 1961
Adriane Barbosa de Almeida, Livia Sousa da Silva
e38026
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38026
History and Memory of the Creation of Art Schools (Brazil-Portugal)
Regiane Rodrigues Araújo, Adalucami Menezes Pereira Gonçalves, Karla Karine Nascimento Fahel Evangelista
e38024
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38024
The teaching of Maria Nadir Vieira Lemos and the educational situation of Barreiras dos Constantinos, Iguatu-CE
Francisca Genifer Andrade de Sousa, Ruan Pablo Bezerra de Souza
e38022
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38022
Cicero and the treatment of the body
an analysis of the Tusculan Discussions
Matheus Roberto Breda Teixeira
e36991
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID36991
Entre olhares e frestas:
memórias do Jardim de Infância Modelo de Natal
Sarah de Lima Mendes
e36085
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID36085
Regional Normal School of Cruzeiro do Sul: the work of intellectuals of the Catholic Church in the interior of the Amazon
Maria Irinilda da Silva Bezerra
e35621
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID35621
Presence of Comenius in Ibero-America
Wojciech Andrzej Kulesza
e35628
PDF/A (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID35268
Submission
Dados
e-ISSN:
2596-0113
Qualis:
B1
Área:
Educação
Block title
A pessoa com deficiência no curso da história: aspectos sociais, culturais e políticos
76
O movimento da Escola Nova no contexto histórico do primeiro Governo de Getúlio Vargas (1930-1945)
64
Los privilegiados en la Nueva Argentina. La cultura física y el deporte en la política del peronismo
45
La “desperonización” de la cultura física en Argentina en el bienio 1955/1956
29
Ensino estatal, técnico e secundário em agricultura
29
histela
COPE
CROSSREF
ORCID
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Keywords
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (Canada)
Make a Submission
Make a Submission
Browse