Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 58 No. 55 (2020): jan./mar. 2020
Vol. 58 No. 55 (2020): jan./mar. 2020
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2019v58n55
Published:
07-02-2020
Editorial
Editorial
Marta Maria de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
Memes in English classes
exploring multiliteracy practices
Paulo Boa Sorte, Jefferson do Carmo Andrade Santos
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês) (Português (Brasil))
The Teacher Appreciation in (re) building the Identity of Higher Education Professionals in Angola
Arão Chilulo Cutatela, Alfredo Maria de Jesus Paulo, Luís Alexandre da Fonseca Tinoca
pdf (Português) (Português (Brasil))
Educational research from the historical culturalist standpoint
self-organization of learning, development and lifestyle
Gloria Fariñas León
pdf (Espanhol) (Español (España))
Youth LGBTQI+ and education
from children's government in Herbart to inclusive policies
Maria Heloisa Melo Cardoso, Dinamara Garcia Feldens , Marizete Lucini
pdf (Português) (Português (Brasil))
O estatuto do trabalho do professor da escola:
desafio político para ser pensado nos cinquenta anos do estágio (1969 a 2019)
Valdeniza Maria Lopes da Barra
pdf (Português) (Português (Brasil))
The purposes of the Brazilian education systems
Antonio Chizzotti
pdf (Português) (Português (Brasil))
Jornada de trabalho e docência
uma análise da hora-atividade na rede estadual do Piauí
Adriana e Silva Sousa, Dante Henrique Moura
pdf (Português) (Português (Brasil))
Eleven theses on the relationship between educational psychology and school pedagogy
Giselle Modé Magalhães, Lígia Márcia Martins
pdf (Português) (Português (Brasil))
Pedagogical perspectives in Nietzsche: dialogue, agonism and the self-cultivation
Lucia Schneider Hardt
pdf (Português) (Português (Brasil))
Teaching of didactics in the degree course in pedagogy
study from the subject program
Joana Paulin Romanowski, Juliana Domit Mallat, Enderson Lopes Guimarães
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf (Inglês)
Initial reflections about the origin of the collaborative practice and special education
Alejandra Cesarina Rodriguez Paz, Sonia Lopes Victor
pdf (Português) (Português (Brasil))
The professional knowledge of teacher that teaches mathematics
analysis of a 1950s normalist notebook
Bruna Lima Ramos Giusti, Wagner Rodrigues Valente
pdf (Português) (Português (Brasil))
Telling stories of those who fell asleep forever:
children's narratives motivated by literary reading
Rosa Maria Hessel Silveira, Patrícia Aparecida Machado, Bruna Rocha Silveira
pdf (Português) (Português (Brasil))
Plano de Desenvolvimento Institucional (PDI 2014-2019) nos Ifets: o perfil dos agentes elaboradores
Anne de Matos Souza Ferreira , Wilma de Nazaré Baía Coelho
pdf (Português) (Português (Brasil))
Organization and accomplishment of the teaching work
prescriptions and actions for the didactic planning
Lucimara De Castro Bueno, Luciana Bagolin Zambom
pdf (Português) (Português (Brasil))
Memory of affections
culture and revolution in Soledad Barrett Viedma's Recife
José Antônio Spinelli Lindoso
pdf (Português) (Português (Brasil))
Resenha
Interdisciplinary Pedagogy
theoretical and Methodological Foundations.
Enoque Lima
pdf (Português) (Português (Brasil))
To read the world in the flow of the present
research as a political act
Carlos Aldemir Farias, Manoel Honório Romão
pdf (Português) (Português (Brasil))
The reinvention of ways of being, thinking and mode of presence
effects of a global health crisis
Paulo Raposo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Documento
Ordinance No. 12 of January 10, 1953
Marta Maria Araujo
pdf (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
1587
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1480
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
995
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
954
Práticas pedagógicas e ensino integrado
880
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue