Vol. 23 No. 2 (2023): Dossier Philosophy of Language

					View Vol. 23 No. 2 (2023): Dossier Philosophy of Language

This dossier compiles works on the philosophy of language that encompass studies of discourse, power relations through language, art and responsibility, studies of presence, responsible action, among others, not limited to studies of written text, encompassing research on all languages such as cinema, music, theater, visual arts, and literature.

In addition to these core themes, this special issue also features a selection of articles on teaching and educational technology, drawn from research conducted in the Professional Master's in Geography program at UFRN (GEOPROF). The authors invite us to explore the possibilities and challenges of Information and Communication Technologies in the educational context.

Published: 24-09-2023

Editorial

  • Editorial

    Ronny Diogenes Menezes
    2-3
    DOI: https://doi.org/10.21680/1984-3879.2023v23n2ID33999

Filosofia e linguagens

Educação e Ensino

Teaching and Educational Technology

  • USO DAS TDICs NO CONTEXTO ESCOLAR POSSIBILIDADES E POTENCIALIDADES

    Jonimar Pereira de Araújo, Tânia Cristina Meira Garcia, Djanni Martinho dos Santos Sobrinho, Túlia Fernanda Meira Garcia
    177-195
    DOI: https://doi.org/10.21680/1984-3879.2023v23n2ID33218
  • A UTILIZAÇÃO DAS TICS NAS AULAS DE HISTÓRIA E PROJETO DE VIDA UM RELATO DE EXPERIÊNCIA

    Dominique Trindade, Djanni Martinho dos Santos Sobrinho, Tânia Cristina Meira Garcia, Tulia Fernanda Meira Garcia
    196-212
    DOI: https://doi.org/10.21680/1984-3879.2023v23n2ID33373
  • PRÁTICA PEDAGÓGICA DECOLONIAL E USO DAS TICS NO ENSINO REMOTO EMERGENCIAL

    Suellen Gerlane da silva, Tânia Cristina Meira Garcia, Djanni Martinho dos Santos Sobrinho, Túlia Fernanda Meira Garcia
    213-226
    DOI: https://doi.org/10.21680/1984-3879.2023v23n2ID33445
  • DESAFIOS E POSSIBILIDADES DO USO DAS TICS

    Gillianne de Oliveira Nunes, Tânia Cristina Meira , Djanni Martinho dos Santos Sobrinho, Tulia Fernanda Meira Garcia
    227-245
    DOI: https://doi.org/10.21680/1984-3879.2023v23n2ID33462
  • O USO DOS RECURSOS TECNOLÓGICOS NAS AULAS DE GEOGRAFIA NAS ESCOLAS ESTADUAIS CIDADÃS INTEGRAIS PROF. CELESTIN MALZAC E PROF. OLÍVIO PINTO EM JOÃO PESSOA/PB

    Igor Silvestre dos Santos, Tânia Cristina Meira Garcia, Djanni Martinho dos Santos Sobrinho, Túlia Fernanda Meira Garcia
    246-260
    DOI: https://doi.org/10.21680/1984-3879.2023v23n2ID33479
  • INTERACTIVE LEARNING IN GEOGRAPHY: exploring the pedagogical potential of PowerPoint. EXPLORANDO O POTENCIAL PEDAGÓGICO DO POWERPOINT

    Nathália Freitas, VALQUÍRIA SANTOS, DJANNÍ MARTINHO DOS SANTOS SOBRINHO, Tânia Cristina Meira Garcia, Túlia Fernanda Meira Garcia
    261-280
    DOI: https://doi.org/10.21680/1984-3879.2023v23n2ID33468
  • O INSTAGRAM COMO INSTRUMENTO AVALIATIVO NA GEOGRAFIA ESCOLAR

    André Luiz da Silva Pereira, Luanna Laine Oliveira Martins, Tânia Cristina Meira Garcia, Djanni Martinho dos Santos Sobrinho, Túlia Fernanda Meira Garcia
    281-296
    DOI: https://doi.org/10.21680/1984-3879.2023v23n2ID33480
  • AS TDIC’S NO CONTEXTO DO ENSINO REMOTO EMERGENCAL DA GEOGRAFIA ESCOLAR

    Valéria Évelin Freitas de Souza, Tulia Fernanda Meira Garcia, Tânia Cristina Meira Garcia, Djanni Martinho dos Santos Sobrinho
    297-315
    DOI: https://doi.org/10.21680/1984-3879.2023v23n2ID33546