Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Team
Editorial Team
Peer Reviewer
Announcements
Politics
Direito Autoral
Política de Acesso Livre
Política de Ética
Privacy Statement
Política de uso de IA
About
About the Journal
Periodicidade
Avaliação Pelos Pares
Indexadores
Contact
Submissions
Template
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 (2024)
Vol. 7 (2024)
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1
Published:
01-01-2024
Artigos
História da Educação, Acervos e Sujeitos:
History of Education, Collections and Subjects: School Records as Sources
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38029
Damirianis de Souza Cardoso , Cristiane Batista da Silva Santos
e38029
PDF/A (Português (Brasil))
José Álvares de Azevedo and the circulation of ideas on the education of the blind in Brazil in the 19th century
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38788
Jammerson Yuri da Silva, Arthur Cassio de Oliveira Vieira; Olivia Morais de Medeiros Neta
e38788
PDF/A (Português (Brasil))
As manifestações de ginástica no contexto paranaense
entre o circo, associações e a caserna (1854-1920)
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38329
Fernanda do Nascimento Matias, Marcelo Moraes e Silva, Vera Luiza Moro
e38329
PDF/A (Português (Brasil))
Between nationalizing and denationalizing
the Centennial of Blumenau in the political perspective of school newspapers (Santa Catarina, 1950)
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38104
Anne Caroline Peixer Abreu Neves , Cristiani Bereta da Silva
e38104
PDF/A (Português (Brasil))
An Ebó to Clear Foucault from Coloniality:
The Uses of Foucault’s Analytics in Colonial Societies
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38035
Wheber Mendes dos Santos
e38035
PDF/A (Português (Brasil))
Victor Civita:
memory and education in the productions of Editora Abril (1950-1970)
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38034
Bianca Nascimento de Freitas , Manuelle Araújo da Silva
e38034
PDF/A (Português (Brasil))
Memória e Histórias Comprometidas
Compromised Memory: Lack of records on activist women in Piauí
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38033
Raylane Andreza Dias Navarro Barreto , Hemilly Suenny da Silva
e38033
PDF/A (Português (Brasil))
Labor education for blind and deaf people in nineteenth-century Brazil
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38032
Flávio Gonzalez, Cassia Geciauskas Sofiato
e38032
PDF/A (Português (Brasil))
Education in Cuiabá-MT from the perspective of the José Magno school (1935-1945)
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38031
Cristian Carla de Campos Simões, Marijâne Silveira da Silva
e38031
PDF/A (Português (Brasil))
Education and Colonialism in Piauí: The Multiple Education Systems and their Purposes
Os Múltiplos Sistemas de Ensino e suas Finalidades
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38030
Manoel Rodrigues Pachêco Júnior, Salânia Maria Barbosa Melo
e38030
PDF/A (Português (Brasil))
Violeta Dória Lins Playground’s School Archives: Children’s Cultures in Perspective
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID35229
Flávia Martinelli Ferreira, Daniele Cristina Carqueijeiro de Medeiros, Ingrid Dittrich Wiggers
e35229
PDF/A (Português (Brasil))
História da Criação da Santa Casa de Misericórdia de Catalão:
History of the Creation of the Santa Casa de Misericórdia de Catalão: Contributions to Medical Education in Catalão-GO.
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38028
Carlos Alberto Alves Quintino Filho, Francisco Ricardo Miranda Pinto
e38028
PDF/A (Português (Brasil))
Educadora e Ativista:
Educator and Activist: The Multifaceted Role of Maria Antonieta Serra Freire in School Education in Pará between 1933 and 1961
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38026
Adriane Barbosa de Almeida, Livia Sousa da Silva
e38026
PDF/A (Português (Brasil))
History and Memory of the Creation of Art Schools (Brazil-Portugal)
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38024
Regiane Rodrigues Araújo, Adalucami Menezes Pereira Gonçalves, Karla Karine Nascimento Fahel Evangelista
e38024
PDF/A (Português (Brasil))
The teaching of Maria Nadir Vieira Lemos and the educational situation of Barreiras dos Constantinos, Iguatu-CE
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID38022
Francisca Genifer Andrade de Sousa, Ruan Pablo Bezerra de Souza
e38022
PDF/A (Português (Brasil))
Cicero and the treatment of the body
an analysis of the Tusculan Discussions
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID36991
Matheus Roberto Breda Teixeira
e36991
PDF/A (Português (Brasil))
Entre olhares e frestas:
memórias do Jardim de Infância Modelo de Natal
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID36085
Sarah de Lima Mendes
e36085
PDF/A (Português (Brasil))
Regional Normal School of Cruzeiro do Sul: the work of intellectuals of the Catholic Church in the interior of the Amazon
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID35621
Maria Irinilda da Silva Bezerra
e35621
PDF/A (Português (Brasil))
Presence of Comenius in Ibero-America
DOI:
https://doi.org/10.21680/2596-0113.2024v7n1ID35268
Wojciech Andrzej Kulesza
e35628
PDF/A (Português (Brasil))
Submission
Dados
e-ISSN:
2596-0113
Qualis:
B1
Área:
Educação
Block title
A pessoa com deficiência no curso da história: aspectos sociais, culturais e políticos
436
Darcy Ribeiro e o projeto da Universidade de Brasília: uma práxis em processo
236
O acervo escolar do Parque Infantil Violeta Dória Lins: culturas infantis em perspectiva
177
Decolonizar a História da Educação: contribuições teóricas dos estudos subalternos e do pensamento decolonial
140
História da Educação, Acervos e Sujeitos:
128
histela
COPE
CROSSREF
ORCID
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Keywords
Education
Intellectuals
School
Memory
History
Body
Eugenics
Brazil
Argentina
Health
Public policies
Peronism
Childhood
Bodies
Curriculum
Piauí
Press
Masculinity
Boxing
Student movement
Boarding school
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (Canada)
Make a Submission
Make a Submission
Browse