Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 58 No. 58 (2020): out./dez. 2020
Vol. 58 No. 58 (2020): out./dez. 2020
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2020v58n58
Published:
16-10-2020
Editorial
Editorial
Marta Maria de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Artigos
Collective engagement in the secondary spring
the occupation of José Lins do Rego state school
Jonathan Alves Martins, Maria Aparecida de Queiroz
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf
The 1918 Pandemonium
a doctor's testimony to posterity
André Luiz Venâncio Junior, Ana Chrystina Venancio Mignot
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf
Love, sex and physical distance
Pedagogies of Webnamoro in Covid-19 pandemic
Jeane Felix da Silva, Alcidesio Oliveira da Silva Junior, Edvaldo Souza Couto
pdf (Português) (Português (Brasil))
Spiritographic and Dreamgraphic Methods
translating poetics in teaching-research
Maria Idalina Krause de Campos, Marina dos Reis, Sandra Mara Corazza
pdf (Português) (Português (Brasil))
pdf
Time and its essentiality in full-time education
Tereza Guimarães, Elisangela Bernado
pdf (Português) (Português (Brasil))
Políticas públicas, gênero e currículo
notas para equidade
Cláudio Eduardo Resende Alves
pdf (Português) (Português (Brasil))
Gender in Physics teaching
education by stone against the glass labyrinth
Anna Luiza Araújo Ramos Martins de Oliveira, Ribbyson José de Farias Silva
pdf (Português) (Português (Brasil))
Research and teaching formation
possibilities of self-confrontation
Maria Vilani Cosme de Carvalho, Wanda Maria Junqueira de Aguiar, Raquel Antonio Alfredo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Tensions of SAEB and IDEB for quality education as a social right
Liliane Ribeiro de Mello, Regiane Helena Bertagna
pdf (Português (Brasil))
Elaboração de um framework para MOOC na Formação Contínua de Professores
scoping literature review
Carolina Amado, Ana Pedro
pdf (Português) (Português (Brasil))
Concepções e práticas docentes
o que dizem as publicações sobre os cursos de Pedagogia a distância
Rosane Aragón, Analisa Zorzi, Luciana Boff Turchielo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Stay in teaching
what do beginning teachers beginning out of Pibid?
Maria Mikaele da Silva Cavalcante, Isabel Maria Sabino de Farias
pdf (Português) (Português (Brasil))
Los pedagogos no docentes enPedagogues non-teachers at the Federal Institutes of Education, tensioning the identification processes
Silvana de Alencar Silva, Filomena Maria de Arruda Monteiro
The innovative school-form
permanences, resignifications and displacements
Antônia Regina Gomes Neves, Sabrine Borges de Mello Hetti Bahia , Elí Terezinha Henn Fabris
pdf (Português) (Português (Brasil))
Control and resistance in public teaching (1908-1909)
"the drama of the teacher Joanna Passos"
Ariadny Bezerra, Regina Helena Silva Simões
pdf (Português) (Português (Brasil))
Edict of civil service examination for teaching at the Federal University of Pampa
an analysis of the quota law
Cristiane Barbosa Soares, Fabiane Ferreira da Silva
pdf (Português) (Português (Brasil))
Coloniality of school education
theoretical approach and analysis of practices
Bárbara Ramalho, Lúcia Helena Alvarez Leite
pdf (Português) (Português (Brasil))
“O saber é e será produzido para ser vendido”
conhecimento na conjuração pós-moderna de Lyotard
Anderson dos Anjos Pereira Pena, Clarice Zientarski, Hildemar Luiz Rech
pdf (Português) (Português (Brasil))
What Arithmetic to Teach Decimal Metric System? Professional knowledge for your teaching
Marcos Denilson Guimarães, Martha Raíssa Iane Santana da Silva, Denise Medina França
pdf (Português) (Português (Brasil))
Resenha
Understanding school education from the study by Martin Buber
Alinne Monteiro da Cruz Atanasio
pdf (Português) (Português (Brasil))
Sociedade do Cansaço
Máximo Luiz Veríssimo de melo
pdf (Português) (Português (Brasil))
Identity and leadership in teaching practice
Thiago Vespa
pdf (Português) (Português (Brasil))
Documento
O testamento do Licenciado Albino Duarte de Oliveira (1777)
Thiago Torres de Paula
pdf (Português) (Português (Brasil))
Regulamento da Escola Normal de Goiás de 1926
Decreto n. 829 de 25 de Fevereiro de 1926
Tarsio Paula dos Santos, Sandra Elaine Aires de Abreu
pdf (Português) (Português (Brasil))
Pareceristas Ad-hoc
Parecerista Ad-hoc
Marta Maria de Araújo
pdf (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
5614
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
1813
Práticas pedagógicas e ensino integrado
1539
Elaboração e validação de um Plano Educacional Individualizado para alunos com autismo
1005
A função reparadora na educação de jovens e adultos: uma leitura do cotidiano escolar
832
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue